علی نژاد: تمامی ورزشکاران، به مسابقات المپیک می‌روند تا بهترین عملکرد را داشته باشند

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص شرایط ملی پوشان تکواندو و ورزشکاران اعزامی به مسابقات المپیک توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون تکواندو در مورد شرایط این فدراسیون در آستانه مسابقات المپیک گفت: تکواندو، رشته‌ای است که در کشور ما دارای مزیتی نسبی است و همیشه روی سکوی جهانی و آسیایی بوده است. تکواندو، جزو رشته‌های مدال آور ایران به حساب می‌آید.

او بیان کرد: ۲ سهمیه آقا و یک سهمیه خانوم برای مسابقات المپیک داریم. خوشبختانه ورزشکاران ما در شرایط خوبی به سر می‌برند. مسابقات جهانی، فرصت خوبی را ایجاد کرد تا تکواندو کاران بتوانند بعد از مدت ها، شانس حضور در مسابقه  و تدارکات مناسبی را داشته باشند. امیدوارم در روز‌های باقی مانده تا المپیک، تمام مسئولان در وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدارسیون‌ها و رسانه‌ها بتوانند با اطمینان و آرامش خاطر، شرایط مناسبی را برای ورزشکاران ایجاد کنند. معتقدم تمامی ورزشکاران ما، بهترین عملکرد را در این مسابقات خواهند داشت.

او در خصوص پیش بینی خود از عملکرد تکواندوکاران ایرانی در مسابقات المپیک اظهار کرد: ویژگی ورزش این است که نمی‌توان آن را پیش بینی کرد. کسانی که ورزش به خصوص رشته های رزمی را می‌شناسند، می‌دانند که در مسابقات ثانیه‌ها تعیین کننده است. اینکه بگویم چه عملکردی در رشته تکواندو خواهیم داشت یا چه مدالی به دست می‌آوریم، سوال کارشناسی‌ نیست، اما می‌توانیم بگوییم که تکواندو ایران در هر رویدادی که برگزار شده، دست خالی به کشور بازنگشته است.

مهم‌ این است که آرامش ورزشکاران را حفظ کنیم

او ادامه داد: ۶۷ سهمیه گرفته بودیم. یک سهمیه ما، به علت دوپینگ از دست رفت و در حال حاضر ۶۶ سهمیه داریم. البته روز گذشته اعلام شد که یک وزنه بردار سهمیه المپیک گرفته است، اما به دلیل آسیب دیدگی هنوز وضعیت این ورزشکار برای حضور در المپیک مشخص نشده است. به طور قطع، ۶۶ سهمیه برای المپیک داریم که اگر آسیب دیدگی این وزنه بردار جدی نباشد، با ۶۷ سهمیه‌ عازم توکیو خواهیم شد.

او بیان کرد: اعزام کاروان ما به المپیک، با وجود تمام سختی‌هایی (شیوع کرونا، تحریم‌های ظالمانه آمریکا و شرایط بد اقتصادی کشور) که وجود داشت افتخار بزرگی است. ورزش ایران نمره قبولی گرفته است. تمامی ورزشکاران به المپیک می‌روند تا بهترین عملکرد را داشته باشند و ما هم همین انتظار را از آن‌ها داریم. مشکلی خاصی در اردوها وجود ندارد. ورزشکاران چه در داخل و چه در خارج از کشور، در حال آماده سازی برای مسابقات المپیک هستند.

علی نژاد در مورد ارزیابی خود از عملکرد فدراسیون تکواندو در سال ۹۹ گفت: عملکرد این فدراسیون در سال ۹۹، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا بود. بسیاری از برنامه ها به خاطر همه گیری ویروس کرونا، لغو شد. سال ۹۹ را نمی‌توان معیاری برای بررسی و سنجش هیچکدام از فدراسیون‌ها در نظر گرفت، اما با این شرایط، فدراسیون تکواندو عملکرد خوبی داشت و همیشه جزو بهترین فدراسیون‌ها خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار