نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بازدید از برنامه مشق آیات و روایات نماز جمعه گفت: به کارگیری هنر خوشنویسی در مسیر اعتلای نماز جمعه اقدامی اثرگذار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در برنامه مشق آیات و روایات نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، افزود: مشارکت در امر نماز جمعه از سوی خوشنویسان قزوین که پایتخت خوشنویسی ایران محسوب می‌شود، بسیار ارزشمند و اثرگذار است و هنر این هنرمندان گرانقدر حقیقتاً تماشایی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تصاویر این هنر اثرگذار و معنوی از طریق رسانه‌ها برای مردم استان منعکس شود تا هم پای کار بودن و هم اثر قلم‌های شما هنرمندان گرانقدر دیده شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه با عزت دیدن نماز جمعه پایه و اساس حاکمیت دینی است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه پایه و اساس گفتمان دینی است و باید هر هنری را در مسیر اعتلای این فریضه که بسیار مورد تأکید خدای متعال قرار دارد، به کار بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه قرآن همه جانبه است، بیان کرد: هر چه رابطه ما با خدا و قرآن صمیمانه‌تر و جدی‌تر باشد، هنر، شعر، خط، قلم و کارمان اثرگذارتر می‌شود، همان طور که امام خمینی (ره) به واسطه همین رویکرد در بین مسلمانان به فردی مقتدر و انقلاب کننده تبدیل شد و سردار سلیمانی جلوه‌ای از آیات قرآن در جهاد و حمایت از مستضعفان عالم شد.

در این برنامه تعدادی از خوشنویسان قزوین در مسجد النبی (ص) آیات و روایات مربوط به نماز جمعه را خطاطی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.