مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ششمین دوسالانه خوشنویسی ملی ایران، همزمان با روز ملی خوشنویسی به میزبانی قزوین، ۲۱ مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هدف از برگزاری جشنواره دوسالانه خوشنویسی را اعتلای بیش از پیش جایگاه هنر خوشنویسی در سطح ملی، ایجاد بستری مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند هنر خوشنویسی، زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان خوشنویسی ایران، رشد فرهنگ دیداری مردم جامعه در ارتباط با هنر خوشنویسی، توسعه و گسترش ارتباطات هنری در میان هنرمندان خوشنویس و مابین خوشنویسان و مخاطبان، رونق بخشی و توجه ویژه به ارتقای اقتصاد هنر خوشنویسی نام برد.

اسماعیلی افزود: دوسالانه ششم در بخش‌های مسابقه، بخش ویژه بزرگداشت استاد عماد الکتاب سیفی قزوینی، بخش نمایشگاهی، بخش نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و نقاشی خط برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: موضوع این آثار آزاد، آیات و روایات و احادیث، اشعار و متون فاخر ادبیات فارسی، سخنان بزرگان و نام آوران جهان و هر موضوعی در حوزه معرفی و ترویج فرهنگ و هنر و تاریخ ایران است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال فایل آثار به سایت دوسالانه ۱۵ مردادماه سال ۱۴۰۰ می‌باشد، افزود: متقاضیان برای دریافت نسخه کامل فراخوان به سایت www.bici.ir مراجعه و برای ارسال آثار از طریق پست الکترونیکی info@bici.ir اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه گفت: علاقمندان برای کسب هر گونه اطلاعات به دبیرخانه این دوسالانه واقع در قزوین، میدان میرعماد، خیابان عدل، مجتمع هنری سینمایی دفتر انجمن خوشنویسان قزوین و یا با شماره تلفن‌های ۳۳۳۷۰۱۸۸-۰۲۸ تماس بگیرند.

جشنواره دوسالانه خوشنویسی به همت انجمن خوشنویسان ایران و انجمن خوشنویسان قزوین و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر، فرهنگستان هنر، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار