چندین ایستگاه و خطوط تامین برق عراق هدف حملات گروه‌های تروریستی قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، افراد ناشناس بخش‌هایی از ایستگاه تامین برق در شمال شهر بصره در جنوب عراق را تخریب کردند.

بر این اساس، فیلم منتشر شده نشان می‌دهد بخش گسترده‌ای از داخل این ایستگاه تخریب شده است. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این اقدام خرابکارانه را بر عهده نگرفته است. پیش از این نیز حملات مشابهی به ایستگاه‌های تامین نیروی برق و دکل‌های انتقال برق در مناطق دیگر عراق انجام شده است.


یک منبع امنیتی عراق نیز از انفجار نزدیک یکی از خطوط انتقال برق دیاله در شمال شرقی بعقوبه خبر داد. این انفجار گروه تعمیرکاران شبکه برق را هدف قرار داد که در حال تعمیر خط انتقال برق از دیاله به میرساد در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی بعقوبه بودند.

به گفته این منبع، این انفجار تلفات جانی در پی نداشت. کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز از انفجار یک دکل برقی نزدیک روستای العربید در شرق موصل خبر داد. همچنین؛ تیپ ۲۵ نیرو‌های بسیج مردمی عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای منفجر کردن دکل‌های انتقال برق در استان نینوا را ناکام گذاشت.

پایگاه شبکه اطلاع رسانی مقاومت عراق اعلام کرد در عملیات امنیتی تیپ ۲۵ بسیج مردمی، سه بمب دست ساز برای انفجار دکل‌های انتقال برق یافت شد. پس از یافت شدن این بمب ها، نیرو‌های تیپ ۲۵ تدابیر امنیتی خود را برای حمایت از دکل‌های فشار قوی برق در برابر عملیات خرابکارانه، افزایش دادند.

گفتنی است به تازگی تروریست‌ها اقدام به منفجر کردن دکل‌های برق در برخی استان‌های عراق کرده اند که هدف این اقدامات وارد کردن خسارت به خطوط انتقال انرژی است. رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی در پارلمان عراق در واکنش به اقدامات اخیر گفت: گروه تروریستی داعش، عملیات تروریستی را ضد اقتصاد کشور آغاز کرده است و هدف قرار دادن انرژی برق یکی از این اهداف است. عراق در معرض حمله اقتصادی گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. این حملات با دستورالعمل‌های خلیفه خودخوانده جدید داعش صورت می‌گیرد و از جمله این حملات اقتصادی، هدف قرار دادن دکل‌های برق و تهدید بازارهاست.

ضعف زیرساخت‌های عراق، عدم اجرای تعهدات طرف آمریکایی‏، حملات گروه‌های تروریستی از جمله داعش به خطوط انتقال برق و برخی نیروگاه ها‏ در کنار مصرف به شدت بالای برق از مهمترین دلایل قطعی مستمر و طولانی مدت برق در عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
باید دور ور دکلا رو سیم خاردار و مین گذاری کنن و چند تا تابلو هشدار بذارن
آخرین اخبار