قیس الخزعلی: ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی نقض صریح حاکمیت عراق است

دبیرکل عصائب اهل الحق تاکید کرد ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق، اشغال آشکار و نقض صریح حاکمیت عراق است و نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق با انتشار پیامی در توییتر نوشت: این سخن که عراق برای دفاع از خاک خود به نیرو‌های جنگنده خارجی نیاز دارد، تحقیر نهاد‌های امنیتی و نظامی عراق و در صدر آن‌ها ارتش و سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) است.

الخزعلی در ادامه نوشت: عراق به‌وسیله رزمنده‌های خود و بدون نیاز به به حتی یک جنگنده خارجی توانست بر پروژه داعش و حامیان این گروه تروریستی پیروز شود.

وی گفت: در حال حاضر همه اعتراف می‌کنند که ارتش عراق، دستگاه مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و نیز سازمان الحشد الشعبی نسبت به گذشته قدرتمندر شده‌اند.

دبیر کل عصائب اهل الحق افزود: این که می‌گویند عراق به پشتبانی هوایی ائتلاف بین‌المللی نیاز دارد باید گفت که آنچه اکنون موجود است، صرف حملات هوایی محدود با فاصله‌های زمانی طولانی‌مدت علیه گروه تروریستی داعش است که استراتژی آن از تهدید نظامی به تهدید امنیتی تبدیل شده است و درمان حقیقی برای این مشکل ادامه اتکا به نیرو‌های هوایی بیگانه نیست بلکه در کامل کردن توانمندی‌های عراق، سرعت بخشیدن به مسلح شدن جنگنده‌های اف۱۶ و اعتماد به نیروی هوایی ارتش عراق نهفته است که قهرمانی‌های بی‌نظیری را در طول جنگ با داعش ثبت کرد.

وی تصریح کرد: بنا بر این نگاه‌ها اکنون به سمت رهبران نظامی و امنیتی در چارچوب هیئت مذاکره کننده عراقی دوخته شده تا در سطح بالایی مسئولیت‌پذیر باشند و به چنین بهانه‌های واهی که دولت آمریکا تلاش می‌کند از آن‌ها به‌عنوان دستاویز و بهانه‌ای برای ادامه حضور نیرو‌های نظامی اشغالگر استفاده کند، اجازه تحقق ندهند.

الخزعلی تاکید کرد: ادامه حضور نیرو‌های نظامی آمریکا در پایگاه‌های هوایی عین الاسد و الحریر همزمان با سیطره کامل بر آسمان عراق اشغال آشکار و نقض صریح حاکمیت عراق به‌شمار می‌رود و این موضوع قابل قبول نیست و نمی‌توان در برابر ان سکوت کرد.

پیش از این دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: جلسه کابینه وزاری امنیت ملی به ریاست مصطفی الکاظمی برگزار شد و نخست‌وزیر عراق در این جلسه محور‌های گفت‌وگو‌های راهبردی بغداد-واشنگتن را تشریح و تاکید کرد ۶۰ درصد نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی به‌اصطلاح ضد داعش، عراق را ترک کرده‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار