بازنشستگان تأمین اجتماعی منتظر هستند حقوق آن‌ها مانند حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری مشمول قانون همسان سازی حقوق‌ها شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،چندین سال است که بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح شده است و قرار است امسال این طرح به طور کامل اجرا شود.

طرح همسان سازی حقوق ها برای بازنشستگان لشکری و کشور توسط سازمان برنامه و بودجه اجرا و منابع آن تامین شد اما بازنشستگان تامین اجتماعی نیز انتظار دارند مشمول این قانون شوند.

در تیر ماه سال ۹۹ با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان خود را در مرحله اول متناسب سازی کرد، اما این متناسب سازی باز هم جوابگو نبود، چراکه حقوق یک بازنشسته حداقل بگیر تأمین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که گذران زندگی با این مبلغ هم به راحتی امکان پذیر نیست. در حالی که حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال جاری دو بار متناسب سازی شد و حقوق این دسته از بازنشستگان به وضعیت مطلوبی رسید.

اواخر سال ۹۹ مصوب شد که ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا تامین اجتماعی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را در مرحله دوم به اجرا درآورد.مقرر شد حقوق بازنشسته‌های تأمین اجتماعی با اجرای متناسب سازی و افزایش سالیانه دیگر کمتر از بازنشسته‌های کشوری و لشکری نباشد، اما این وعده محقق نشد.

مصطفی سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی در اواخر بهمن ۹۹ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، وعده افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان را داد و گفت: قرار است به اتفاق مسئولان کانون عالی فرمول‌های متناسب سازی مرحله دوم را طراحی کنند، تا متناسب سازی حقوق بازنشستگان را براساس منابعی که در اختیارمان قرار می‌گیرد، انجام دهیم.

وی بیان کرد: از طرف دیگر بخشی از فاصله‌ها، از افزایش حقوق کارگری قرار است، جبران شود و به دنبال آن حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال آینده حقوقشان افزایش می‌یابد، این افزایش از طرف حقوق کارگری، فاصله بین صندوق ما و سایر صندوق‌ها را رفع خواهد کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: با کمک دولت و مجلس امیدواریم سال آینده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت مناسب پرداخت شود.

سازمان تامین اجتماعی معلوم نیست بر چه اساسی حقوق بازنشستگان خود را افزایش داده و اصلا متناسب سازی را به اجرا درآورده است؟ مصوبه مجلس شورای اسلامی چه شد؟ مگر نباید براساس مصوبه مجلس حقوق بازنشستگان را افزایش می‌دادند؟ مگر سازمان تامین اجتماعی قول نداده بود که حقوق دیگر امسال حداقل حقوق بازنشستگانش کمتر از کشوری و لشکری نخواهد بود؟ وعده‌های اواخر سال ۹۹ چه شد؟ به این زودی هر آنچه که گفته بودند را فراموش کردند؟

اسفند ماه سال ۹۹ نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در توییت خود نوشت: «از تجربه همسان سازی بازنشستگان عزیز لشکری و کشوری که با همفکری آن‌ها این امر اجرایی گردید، استفاده شد و الحمدلله با همراهی وزیر محترم رفاه، سازمان تامین اجتماعی و کانون‌های تامین‌اجتماعی روشی مناسب برای کامل کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیشنهاد شد.

با عنایت خداوند، احکام جدید بازنشستگان عزیز تامین اجتماعی در همین اسفند ماه اصلاح و صادر می‌شود.»

۲۴ فروردین ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به دو مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۳ تیرماه اول مهرماه سال ۹۹ اشاره کرد و گفته بود که این مصوبات به فروش سهام برخی شرکت‌ها برای تامین منابع ۵۰ هزار میلیارد تومان همسان سازی حقوق بازنشستگان (۳۲ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشکری و کشوری) اشاره داشت.

وی افزود: در حالی‌ که صندوق بازنشستگی لشکری و کشوری تمام ۱۸ هزار میلیارد تومان را صرف همسان سازی حقوق بازنشستگان کرد، سازمان تامین اجتماعی فقط ۹ هزار میلیارد تومان را (۳۰درصد) برای این منظور اختصاص داد. برای رفع این مشکل و اصلاح بند "و " تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۹ لایحه ۲ فوریتی به مجلس ارسال کردیم که در دستور کار قرار نگرفت.

اوایل امسال رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که اعتبار کافی برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شده است و ۹۰هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود گفت: برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اعتبار کافی در نظر گرفته شده و نه تنها مشکلی در این رابطه برای بازنشستگان لشکری و کشوری وجود ندارد، بلکه برای تامین اجتماعی هم این کار انجام شده است.

سرانجام هیات وزیران، با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.

هیات وزیران مصوب کرد از ابتدای فروردین، تمامی مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده، براساس مصوبه شورای عالی کار برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ افزایش یابد.

همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری نیز به میزان ۲۶ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ به علاوه مبلغ ثابت ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال افزایش می‌یابد.

طبق مصوبه هیات وزیران برای ترمیم بخشی از متناسب‌سازی مرحله دوم حقوق مستمری بگیران، مبلغ عائله‌مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می‌شود.

هفته گذشته محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان در خصوص هزینه کرد منابع حاصل از عرضه سهام شستا در مجلس گفت:منابع حاصل از عرضه اولیه سهام شستا ۱۲ هزار میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان است که پنج هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک رفاه، حدود یک هزار میلیارد تومان صرف خرید مجدد سهام شستا از بازار بورس، ۴۰۰ میلیارد تومان صرف کارگزاری بانک رفاه برای بازارگردانی و ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان شده است.


بیشتر بخوانید


همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در آستانه دائمی شدن

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در یکی از گفت و گوی های زنده اینستاگرامی خود با تاکید بر اینکه همسان‎سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچون بازنشستگان لشگری و کشوری انجام می‌شود؛ گفت: به منظور اطمینان خاطر بازنشستگان؛ در ۶ ماده و ۵ تبصره پیش نویس لایحه حداقل ٩٠ درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری نمایندگان بازنشستگان، آماده شده است که پس از اخذ مصوبه‌ای از هیات دولت به مجلس ارائه خواهیم داد.

سرانجام ۸ تیر ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اتمام بررسی طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت برای دائمی شدن و ارسال آن به مجلس خبر داد.

۹ تیرماه علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از برنامه پنجم توسعه همواره دنبال می‌شده و همیشه تعارض‌هایی بین بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی وجود داشته است.

وی علت عدم همسان بودن حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با سایر بازنشستگان را منابع نامعلوم تأمین اجتماعی دانست و گفت: این قانون چند دوره هم اجرای ناموفق داشت.

ربیعی افزود: در قانون برنامه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با عنوان «متناسب‌سازی» آمده است و لایحه‌ای که امروز در دولت با عنوان همسان‌سازی تصویب شده، همان متناسب‌سازی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه از این پس همه بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز خودشان را خواهند گرفت، گفت: این موضوع مشمول بازنشستگان تأمین اجتماعی هم خواهد شد.

ربیعی افزود: بر اساس یکی از تبصره‌های این قانون چنانچه بر مبنای حکم کارگزینی، حقوق بازنشستگی فردی طبق مقرارت بیش از ۹۰ درصد شده باشد تفاوت تطبیق، پرداخت خواهد شد.

مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت

در حال حاضر لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ید اختیار دولت خارج و به مجلس ارسال شده و قرار است آخرین مراحل بررسی و تصویب خود را در مجلس بگذراند. این لایحه به نوعی به سرنوشت بازنشستگان همه صندوق‌ها مربوط است، اما بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند «در لایحه‌ای که دولت تنظیم کرده باید دستکاری‌هایی صورت بگیرد تا مطالبات ما برآورده شود؛ ما دیده نشده‌ایم بازهم ما را نادیده گرفته‌اند!»

ماده دوم و سوم این لایحه به بازنشستگان کارگری اختصاص دارد. ماده دوم می‌گوید دولت باید ظرف مدت ۵ سال بدهی حسابرسی شده خود را به سازمان کامل بپردازد که این موضوع باعث نگرانی بازنشستگان تامین اجتماعی شده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت درخواست دارند که بودجه ای جداگانه برای همسانسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
چه بخت برگشته ای داشتیم که شدیم تامین اجتماعی
ای لعنت بر این بخت بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
بیچاره تامین اجتماعی ها. کی قراره به حق و حقوق شون برسند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
سلام ممکن است اینقدر شخصیت کارگران را زیر سوال نبریدم بازنشسته تامین اجتماعی هستم فقط این را می دانم بعد از این همه سال کار کردن هر روز فقط حرف زده می شود و برای آرام کردن حقوق حداکثری ها را اضافه کنید که انجام دادید یعنی کد خدا را ببین و ده را با چوب لطفا دیگر در رابطه حقوق دیگر صحبت نکنید و وعده سر خرمن ندهید
Spain
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اینقدر به کارگر ظلم نکنید .
این حقوقی که میدین پول تو جیبی بچه هاتونم نیست
والله باید خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
در همسان سازی جدید که دولت لایحه به مجلس داده در هیچ کجای ان از بازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی اسمی برده نشده است . باشگاه محترم خبرنگاران جوان لطفا پیگیری بفرمایید .
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
همش طومارهای بلند بالا
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام آقای مدیر مسول آقای وزیر من جوانیا فدای جامعه کارگری کردم ۳۰سال پول بیمه دادم ۳۱میلیون بابت ۴درصد سختی و زیان آور پرداخت کردم ۳۵ سال سابقه ۴۵۰۰حقوق من هست پس پول سختی‌ کارمن چی شد پول ۳۵سال سابقه چی شد ۳ تا امتیاز با پولش به حساب تأمین اجتماعی واریز کردم الان من با۳۰ سال سابقه چه فرقی میکنم آقای سالاری من ۲ تا جوان دم بخت دارم نه ازدواج ونه مسکن ونه شغل جوابگوی من کی باید باشه خدا را در نظر بگیرید
Pakistan
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ای کاش حقوق ها رو دو برابر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
فعلاچیزی ازهمسان سازی ندیدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه بهشتی
۱۱:۱۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
یکی از اقوام که مستمری پدرشون رو میگیرند حقوقشون با ۱۰ سال سابقه مثل من هست که ۱۶ سال سابقه دارم. کجا میتونم‌پیگیری کنم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
با سلام . من از یک مسول ارشد سازمان تا مین اجتماعی تقاضا دارم حرفهایی که تصویب شده و باید اجرایی شود را به بازنشستگان محترم تامین اجتماعی انتقال دهد و بگوید نه بیست نفر صحبت میکنند که هیچ اتفاقی هم صورت نمیگیرد .با تشکر .
Netherlands
پروانه
۰۲:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
۷۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی که حداقل بگیر و کمتر از حداقل بگیر هستند، همسانسازی نشدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خدا از شما نگذره آخه با 3600 چکار کنیم ج
چرا دروغ میگید متاسفم به همه شما کنه من با این حقوق چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
چرا حق ایثار گری تامین اجتماعی که ماه‌ها دولت آنرا تایید کرده مثل سایر صندوقها اجرا و صادر نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
با این چهار وپنج میلیون تومان که میدن مگه میشه زندگی کرد یه سری پیمانکار تازه به دوران آمدن تو همه ادارات شدن پیمانکار موقع حقوق دادن دارن با هزار منت پول میدن آخه مگه اونی داره 20 میلیون میگره با اونی که 5میلون میگره چیه اون 20میلونی درس خونده الان زیر کولر می‌شینه20 میگیره اون که 5میلیون میگره باید بره تو آفتاب 50 درجه زیر آفتاب سوزان کار کنه 5بگیره. وقتی میگن 5میلیون میدن آخه با این پول که میدن فقط میتونید زنده باشید با هزار تا مریضی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
باید علاوه بر همسان سازی ماوتفاوت فروردین اردی بهشت خرداد به مستمری بگیران پرداخت شود چون حقشان است
Iran (Islamic Republic of)
عابدی
۲۰:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام پدر من ۲۸ سال و شش ماه سابقه بیمه داره حقوقش ،چقدر حساب میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
6 ماهه نمیتونیدهم سان سازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بی صداقتی در عملکرد مسئولین مربوطه در صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، بیش از سایر صندوقها است. چرا که نفوذ افراد نامربوط در این صندوق، آن را تبدیل به یک شتر گاو پلنگ نموده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
جناب همسانسازی حقوق بازنشستگان ب داد مردم برسین که گرونی تورم کمر مردم شکست ظهر نت نبود ارسال نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
نوبخت و سخنگوی دولت دروغ می گویند . در همسان سازی جدید که دولت لایحه به مجلس داده در هیچ کجای ان از : (( بازنشستگان مظلوم و بدبخت تامین اجتماعی )) اسمی برده نشده است . باشگاه محترم خبرنگاران جوان لطفا پیگیری بفرمایید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ما بازنشستگان تامین اجتماعی با 30سال سابقه در طی هر ماه کسورات حق بیمه حقوقمان7% پرداخت میکردیم و کارکنان کشوری با 9% الان بالاترین دریافتی رو دارند ولی ما معوقه حقوق فروردین ماه و کسور ماههای بعد در حکم ریالی مبلغ 800تومن هم بابت چی معلوم نیست بابت چی کم شده.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمحمد کمال زاده
۱۸:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی فقط شعار داده می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با سلام خدمت به غمنشستگان
ما از دولت تدبیر و امید کمال تشکر و قدردانی را داریم
که لاعقل این حقوق ناچیز را سر وقت وکاملا دقیق
واریز میکنند که برای مخارج درمان وبیماری دیگر دستمان
جلوی کسی دراز نشود
Iran (Islamic Republic of)
علی اسکوئی
۱۷:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تا فروردین سال۴۰۱ هزاران برنامه سخنرانی ماده تبصره و....... میارید اخرش هم مثل سالهای قبل هیچی به هیچی میدونین چراچون کارگر ازبدو تولد کسی هواداروراهنما نداشته شده کارگر ولی بدونن کسایی که حق کارگروپایمال میکنن خداازتمام گناهان شاید بگذرد ولی ازحق الناس به هیچ وجه گذشت نمی کنه وندادن حق کارگر هم حق وناس است.چرا همش وعده وعید الکی میدین حداقل باصحبتهای الکی وجه خود راخراب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چرا مابه التفاوت همسان سازی حقوق فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نمی شود؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تامین اجتماعی معوقه نفاوت افزایش فروردین را پرداخت نکرده حالاوعده سر خرمن میدهد
Iran (Islamic Republic of)
راننده
۱۶:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
از آقای سالاری خبرنگاران محترم بپرسند چراراننده گان نمی توانند سنوات 72تا80راکه باربریها سه چهارسال ریخته اند بقیه راخودراننده به نرخ روز بدهد وهشت سال سابقه کامل شود راننده گان آن زمان که مقصر نبوده اند مثل الان می توانستند از خود راننده برج به برج بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
حقوق زیرخط فقررا به بالای خط بکشید وگرنه این اضافات اندک جوابگوی هزینه زندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
آقا فقط یک ماه به مسئولین حقوق ۳ یا ۴ تومن بدید ببینن میشه زندگی کرد
Netherlands
فرهاد
۰۲:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
کدوم ۳ یا ۴ تومن؟ خیلیها زیر ۲ تومن دریافت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
واقعا از مسئولین تامین اجتماعی و مجلس و دولت خواهشمندیم در خصوص عیدی پایان سال بازنشستگان کارگران مانند زمان اشتغال کارگر اقدام کنند چرا در پایان سال عیدی کارگربازنشسته را مطابق کارمندان پرداخت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
راننده
۱۴:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ازآقای سالاری شود هشت سال سنوات 72تا80راننده گان سه چهارسال موجود است بقیه رابه نرخ روز می شود راننده بدهد تاکامل شود چون راننده گان مقصرنبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
این چه همسان سازی هست که یکی 8 میلیون می گیره یکی 10 میلیون می گیره و یکی 3 میلیون می گیره؟؟ چرا بین صندوق ها تبعیض وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا آنچه از مرداد پارسال به کشوری ها دادید رو به تامین اجتماعی نمی دید؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۳:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چرا به فکر بازنشسته تآمیین اجماعی با 10 سال و60 سال سن برای خانمها کاری انجام نمیدهید بخدا خسته شدیم نمی‌توانیم نفس بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۳:۱۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
آقای سالاری میگه اگر دولت و مجلس کمک کنند از سال آینده انشاالله اجرای بشه.
در صورتیکه کلیه نمایندگان گفتند که اول سال یا نیمه دو سال قابل اجراست . از آقای سالاری باشه دو سه دیگر هم اجرای نمیشه اصلا دوست ندار که همسان سازی بشه،
United States of America
کیوان
۱۳:۱۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
دولتیهافقط زورخودشونومیزنن.اگه دولتیهادرتامین اجتماعی بودن الان حقوق ماازکشوری ولشگری بیشتربود.مصوبه هاهمه برای خودشونه.تافته جدابافته هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام ما چند سال تو نوبت بیمه کارگران ساختمانیم هیچ خبری از بیمه شدنمون نیست واقعا منابعی دولت برای بیمه کارگران ساختمانی در نظر نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
من با ۳۰ سال سابقه بازنشست شدم با عائله مندی و حق مسکن ۲۹۰۰ میگیرم این چه عدالتی است حقوق یک ماه ما خرید ۱ لحظه آقا زادهای شماست بعد میگویید حداقل بگیرن کمتر از ۴ میلیون نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۹:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چرا به حرف های اینها گوش میدین اینها کی حرف راست گفتن که این حرفشان درسته
Netherlands
پری
۰۲:۳۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
یا حداقل حقوق باید بر اساس تورم واقعی باشه یا بر اساس سبد معیشتی واقعی یا خط فقر واقعی. مگه باعث گرانی و تورم بازنشسته تامین اجتماعیه که اینهمه باید غفت و خواری بکشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام
کارگران تامین اجتماعی هم از اقشار همین جامعه هستند که در اقصی نقاط کشور چرخ صنعت کشور را میچرخانند و باید از سفره دولت سهم داشته باشند و هنگام همسانسازی از طرف دولت هم حمایت شوند هم از نظر مالی و هم قوانین و نظارت بر اجرای آن... نه مثل الان که پول تامین اجتماعی در دست دولته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
عیدی پایان سال باز نشسته ها باید اصلاح گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
پیگیری کنید آن دو درصد چی هست از حقوق ما کم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
۳۶۰۰میگیرم فقط بلدید به فکر خودتون باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
خدا کنه که فقط حقوق مون کم نشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
بهیچ‌وجه‌حرف‌طبقه‌پاین‌اهمیت‌نمیدهند‌الان‌که‌آواره‌ماندند‌خودم‌هستم‌برای‌خرید‌،دوکیلو‌میوه‌نوبر‌میوه‌تمام‌شده‌ما‌‌هنوز‌نتوانییستم‌بخریم‌‌یک‌زمان‌ما‌هم‌در‌جیبه‌وپشت‌جیبه‌فعالیت‌‌میکردیم‌با‌بیست‌‌چند‌سال‌در‌کار‌های‌سنکین‌انجام‌وظیفه‌کردیم‌و‌معریض‌شدیم‌دسک‌کمر‌پا‌درد‌ما‌کیه.با‌چهار‌تو‌مان‌حوقوق‌.مستجیر‌دو‌کیلو‌میوه‌نمیتو‌نیم‌بخریم‌چه‌جور‌دکتر‌بریم‌اکر‌من‌درد‌‌‌بکم‌یک‌جلد‌کتاب.‌مشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با کدام سرمایه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام ما بازنشیتگان تامین اجتماعی حقوقمون باید را کشوریها یکی بشه با انها چ فرق می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
واقعا چرا مابه التفاوت فروردین ماه ، پرداخت نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ما که کشوری هستیم با کارشناسی این ماهی از دهم نگرانیم که بتونیم چکها و قسطای تا آخر ماه رو رد کنیم
البته با یه ماه تاخیر
کاش پولای صندوق بازنشستگی رو داده بودیم یه تیکه زمین خریده بودیم
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۱:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
این همه هیاهو بخاطر حقوق ۳۹۰۰ بوده واقعا که شما دیگه کی هستید دریافتی من ۳۹۰۰ هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چه جالب کمترین سهم از درآمد شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی تعلق گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
واقعا این همسان سازی برای حقوق های بالا انجام شده من پارسال ۲۴۰۰ میگرفتم الان ۳۶۰۰ خوب این کجاش همسان سازی بوده این اصافه حقوق هر ساله بوده. اومدن حقوقهای ۷ میلیونی را کردن ۹ میلیون و بارز ما زیربار گرونی له شدیم
Netherlands
فریبا
۰۲:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
حداقل بگیر همسانسازی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
این همسان سازی در صورتی در زندگی بازنشستگان تأثیر مثبت خواهد داشت که هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم قیمت میوه گران تر از روز قبل نشده باشد و در حقیقت بودجه همسان سازی بجای جیب بازنشسته به جیب دلال میوه نرود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اصلا کسی حرفی از این نزد که مابه التفاوت حقوق فروردین که قرار بود واریز بشه هرگز واریز نشد. بعد از ابطال حکمهای فروردین و صدور احکام جدید قرار شد مابه التفاوت حقوق فروردین با حقوق خرداد پرداخت بشه اما نشد. اینا فکر میکنن مردم کندذهنن یادشون نمی مونه.
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۰:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
فعلا که آقا و آقازاده ها دارند می خورند و می برند و به ریش مردم می خندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
کی دیگه جونمون رو گرفتید این متناسب سازی رو از کجا اومده ک بازنشسته و مستمری بگیر رو هلاک کردید با 3300 فقط زنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
از کار افتادن
۱۰:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
تا چه زمان میخواهید دروغ بگویید.دولت با هزاران تریبون اعلام کرده که ما همسانسازی تامین اجتماعی را انجام دادیم اما ما در سفره هایمان و زندگیمان چیزی نمیبینیم.بازی با اعداد و کلمات حقه بازیست.
بازنشستکان در حال نابودی هستند و شرمنده خانواده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چی بگم دلم پردرده................
Iran (Islamic Republic of)
رودلف آرزو
۰۹:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با سلام.
تا این آقایان به نتیجه برسند... ما مردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اصلا همسان سازی اتفاق نیفتاده و این افزایش ها جواب تورم هم نبوده همانطور که باقی حقوقها نیز به علت تورم افزایش نسبی داشته و این نمیشه همسان سازی همسان سازی یعنی الان حقوق بازنشسته باید حداقل ده و حداکثر هیجده میلیون باشد البته این عددها حد اقل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ممنون yjcها. تشکر. بازنشسته تامین اجتماعی همیشه مظلومند.
آخرین اخبار