مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش تماس‌های تلفنی به سامانه ۱۹۱ ویژه کرونا، همگام با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، بخصوص سویه هندی آن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا اباصلتی مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه ۱۹۱ از ابتدای شیوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شد و همواره با آغاز هر موج جدید کرونا، تعداد برقراری تماس با این سامانه نیز اوج می‌گیرد.


او افزود: روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تماس با سامانه ۱۹۱ پیرامون کرونا برقرار می‌شود و حال آنکه در دوره افول بیماری این میزان تا ۱۰۰ تماس در روز نیز کاهش یافته بود.


بیشتر بخوانید



مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پاسخگویی به پرسش‌های مردم در زمینه کرونا و واکسیناسیون از طریق سامانه ۱۹۱ دنبال می‌شود، به طوری که کارشناسان این سامانه بر اساس علایم و شدت بیماری به مراکز خدمات جامع سلامت سطح ۲ و سه راهنمایی می‌شوند تا هر چه سریعتر خدمات درمانی مناسب را دریافت کنند.


اباصلتی بیان کرد: کارشناسان سامانه ۱۹۱ همچنین به پرسش‌های مردم در زمینه واکسیناسیون مانند نشانی مراکز انجام واکسیناسیون، عوارض و علائم احتمالی همراه با واکسیناسیون، زمان دریافت دز دوم واکسیناسیون و نکات بهداشتی و تغذیه‌ای در دوران واکسیناسیون پاسخگو هستند.

او تصریح کرد: خدماتی دریافتی از سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی سطح صفر درمان کرونا به شمار می‌رود.


مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد:  پاسخگویی به پرسش‌های شهروندان توسط کارشناسان بهداشت و درمان این سامانه تلفنی، با ممانعت از ازدحام بیماران در محل بیمارستان‌ها و سردرگمی آن‌ها باعث می‌شود خدمات درمانی با کیفیت بهتری به بیماران بدحال ارائه شود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.