میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از سال ۹۸ طرح ۲۴ در مجلس ارائه شد که مبتنی بر طرح حمایت قضایی از چرخه تولید بود. اطلاعات اولیه از این طرح در خرداد ۹۸ در مجلس ارائه شد و به تصویب هم رسیده بود اما شورای نگهبان آن را برگرداند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در اواخر سال ۹۸ اصلاحیههایی روی این طرح زده شد، اما مجدد با آن مخالفت کردند و این طرح در مجلس ماند. در مجلس جدید کمیسیون صنایع اعلام کرد که این طرح مسکوت بماند و طرح جدید مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شد.
بیشتر بخوانید
بیگی ادامه داد: با اعلام این طرح، بحث قیمت گذاری در آن مطرح شد و برای اینکه کار پیش رود، این طرح را در طرح ۲۴ ادامه دادند تا اینکه به سال ۱۴۰۰ رسید و این طرح مبنی بر همان طرح ۲۴ به ثبت رسید که به کمیسیون صنایع مجلس نیز ارسال شد. دوباره مصوبهای ارسال کردند که این طرح به صحن برود، اما مجدد ابهاماتی داشت که شورای نگهبان آن را رد کرد.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: اکنون مجدد ایرادات آئین نامه ای به این طرح گرفته اند و هفته گذشته در جلسه ای که برگزار شد با توجه به اشکالات بحث عرضه خودرو در بورس کالا، اکنون قرار شد این طرح در قالبی جدید و جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.
بیگی با بیان اینکه در حال حاضر طرح عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شد، گفت: این طرح باید در قالب جدید به کمیسیون صنایع مجلس عنوان شود و در حال حاضر طرح عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شده است.
این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه طرح عرضه خودرو در بورس کالا پس از رفع ایرادات مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: اکنون قرار شده است تا مجدد ایرادات این طرح رفع شود و در قالبی جدید به کمیسیون صنایع مجلس ارسال شود.
گفتنی است، طرح عرضه خودرو در بورس کالا حدود یک سالی است که در مجلس شورای اسلامی ارائه شده که در اوایل با وجود مخالفان، موافقانی داشت که از جمله می توان به فعالان بورس کالا و صنعتگران خودرو اشاره کرد که اکنون مدتی است نه تنها وزیر صمت بلکه خودروسازان و رئیس سازمان بورس با این طرح مخالفت کرده اند.
انتهای پیام/