دفتر تسهیل‌گری ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در استان سمنان فعال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دفتر تسهیل‌گری راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر استان در سمنان، با هدف کمک به فعال‌شدن این طرح فرهنگی، ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایجاد گذر‌های فرهنگ و هنر سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه فضا‌های فرهنگی و هنری است و هم اکنون این گذر‌ها در ۶ شهر کشور از جمله سمنان و دامغان در حال ساخت است.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دفتر تسهیل گری راه اندازی گذر‌های فرهنگ و هنر با هدف تسهیل در ایجاد کسب و کار‌های فرهنگی هنری و کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر تاسیس شده است.

او  افزود: گذر‌های فرهنگ و هنر شهر‌های سمنان و دامغان با همکاری و مشارکت شهرداری‌ها در قالب عقد تفاهم نامه با شهرداران این شهر‌ها در حال ایجاد است و پیگیری تعهدات شهرداری‌ها از جمله وظایف دفتر تسهیل گری استان سمنان است.

فلاح گفت: تعامل و همکاری با مشاور و ناظر پروژه‌های گذر فرهنگ و هنر در سمنان و دامغان، تعامل سازنده با فعالان اقتصادی فرهنگ و هنر و نیز هنرمندان و پدیدآورندگان آثار و محصولات فرهنگی و هنری با هدف جذب حداکثری این گروه در گذر‌های فرهنگ و هنر، برنامه ریزی و اجرای آموزش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای اهالی و ساکنین گذر‌های فرهنگ و هنر، متقاضیان غرفه‌ها، فعالان فرهنگی و صاحبان سرمایه، اجرای مصوبات کمیته پیشبرد و راه اندازی گذر‌های فرهنگ و هنر، انجام فراخوان برای حضور متقاضیان غرفه‌ها در گذر‌های فرهنگ و هنر بر اساس شاخص‌ها و معیار‌های مصوب موسسه، شناسایی مکان‌های مناسب برای ایجاد گذر‌های فرهنگ. هنر در سایر شهر‌های استان و انجام و اجرای فرآینده راه اندازی گذر‌های فرهنگ و هنر از جمله مهمترین وظایف دفتر تسهیل گری گذر‌های فرهنگ و هنر در استان سمنان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.