دریافت ۴۰ پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دریافت ۴۰ پرونده تخلف انتخاباتی در استان به کارگروه پیشگیری از جرایم خبرداد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در آخرین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی ۱۴۰۰ گفت: ۴۰ فقره تخلف انتخاباتی در این استان به کارگروه پیشگیری از جرایم ارسال شد.


بیشتر بخوانید 


حجت الاسلام جعفری افزود: برای ۲۸ پرونده تخلفات منع تعقیب صادر شد و برای ۱۲ پرونده باقیمانده که در دست بررسی است با متخلفان ان طبق قانون برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به موقعیت ویژه ناشی از همه گیری کرونا، اِشراف اطلاعاتی برای رصد و پایش فضای مجازی، بسیار چشمگیر بود.

حجت الاسلام جعفری افزود: منافقان کوردل و دشمنان حتی تا آخرین لحظات برگزاری انتخابات قصد داشتند ناامیدی در بین مردم ایجاد کنند و با القای ناکار آمدی نظام، به تعبیر خودشان مغز‌ها را شستشو دهند و مردم را از شرکت در انتخابات منصرف سازند، اما مردم با حضور پرشور و آگاهانه خود نشان دادند به این سم پاشی‌ها و امواج منفی شبکه‌های غربی، همچنان بی توجه هستند.

در این نشست، اعضای ستاد، به موضوعاتی همچون نقش بی بدیل حضور پرشور مردم، امنیت و مشارکت همه دستگاه‌های متولی و هم افزایی منسجم در انتخابات و برخورد با متخلفان انتخاباتی پرداختند.

تاکید بر جلوگیری جدی و قانونی از تخلفات محرز انتخاباتی از جمله خرید و فروش رای در روز انتخابات، همکاری و انسجام رسانه ملی به ویژه صدا و سیمای استانی در بصیرت افزایی و مشارکت مردم و همچنین لزوم تجربه نگاری بعد از انتخابات برای آمادگی و برنامه ریزی بیشتر در دوره‌های آینده از دیگر موضوعات مطرح شده بود.

در پایان این نشست از دستگاه‌های متولی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ قدردانی شد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.