حضور بیش از ۴ هزار نفر از سربازان وظیفه در دوره‌های مهارتی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس از حضور ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح در دوره‌های مهارتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حشمت کوشکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: توانمند سازی پرسنل وظیفه با ارائه آموزش‌های باکیفیت و مطابق با نیاز بازار کار در طول دوران خدمت سربازی، یکی از مهمترین برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان و با هدف تسهیل ورود آنان به بازار کسب و کار است.

او افزود: استان فارس جزء استان‌های برتر کشور در زمینه مهارت آموزی به پرسنل وظیفه است و در سال ۹۹ بیش از ۸۰۵ هزار نفر ساعت معادل ۴ هزار و ۶۵۳ نفر دوره، آموزش برای پرسنل وظیفه نیرو‌های مسلح برگزار کرده است.

کوشکی اظهار کرد: پارسال یک هزار و ۹۲۴ نفر از سربازان سپاه و بسیج استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند و سپاه فارس توانست در تعاملی خوب با فنی و حرفه ای، رتبه دوم کشور در زمینه آموزش به پرسنل وظیفه را کسب کند.

او بیان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان به سه روش اعزام مربی به پادگان، حضور سربازان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین معرفی سربازان به صنایع و واحد‌های صنفی در قالب آموزش در محیط کار واقعی صورت می‌پذیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس همچنین از اجرای طرح آموزش سربازان در محیط واقعی کار بر اساس هماهنگی این اداره کل با صنایع و صنوف مختلف خبر داد و بیان داشت: استان فارس از حدود سال ۹۶ طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را برای سربازان وظیفه اجرایی نمود که پس از موفقیت این طرح و دریافت بازخورد‌های مطلوب از کیفیت مهارت آموزی، طرح مهارت آموزی سربازان در محیط کار واقعی به صورت کشوری اجرا شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار