با فراهم شدن زیرساخت ها، خرید تضمینی دام زنده مازاد بر مصرف عشایر کهگیلویه و بویراحمد به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد شفیع عزیزی رئیس شرکت پشتیبانی امور دام این استان گفت: با هدف کاهش اثرات خشکسالی، حذف دلالان و حمایت از تولید کنندگان عشایر استان طرح خرید دام زنده مازاد عشایر به زودی اجرا می شود.

محمد شفیع عزیزی افزود: بهای دام خریداری شده از سوی شرکت امور پشتیبانی دام به حساب فروشندگان دام‌ها واریز می شود.

او بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم دام شامل بره ۵۰ هزار تومان، بزغاله ۴۵ هزار تومان، گوسفند ۳۲هزار تومان و قوچ ۴۲ هزار تومان تعیین شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه تنها دام هایی که پلاک کوبی شده و مورد تایید امور عشایر است خریداری می شود افزود: به ازای هر کیلوگرم دام زنده افزون بر نرخ تعیین شده خوراک دام با قیمت یارانه ای به دامداران داده می شود.

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام استان گفت: کشتارگاه دام یاسوج که برای خرید دام عشایر پیش بینی شده روزانه ظرفیت کشتار ۲۰۰ راس دام را دارد به همین دلیل دامداران با هماهنگی اتحادیه های دام یا امورعشایر و اخذ نوبت دام های خود را به کشتارگاه یاسوج منتقل کنند.

عزیزی با بیان اینکه برای نخستین بار دام مازاد عشایر این استان خرید تضمینی می شود افزود: هزینه حمل و نقل نیز به دامداران شهرستانی پرداخت می شود.

او بیان کرد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در صورت تصمیم برای فروش می‌توانند دام مازاد خود را پلاک گذاری کنند و بعد از تایید سلامت آنان از طرف دامپزشکی به کشتارگاه تحویل دهند. 

عزیزی گفت: دام های خریداری شده پس از کشتار در بازار عرضه و گوشت مازاد نیز پس از بسته بندی در سردخانه ها ذخیره سازی می شود تا به تدریج وارد بازار مصرف شود.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.