بزرگترین مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی غرب کشور در دیواندره با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به کردستان عنوان کرد: بدون شک افتتاح مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی سپهر تابناک دیواندره رونق گردشگری را در کردستان به دنبال خواهد داشت.

مونسان پس از سفر به کردستان و حضور در شهرستان دیواندره در آئین افتتاح مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی سپهر تابناک گفت: خوشبختانه در دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به منطقه غرب کشور شده تا به واسطه ارائه امکانات و احداث پروژه‌های جاذبه محور به گونه‌ای قطب گردشگری در کشور شود.

او افزود: در حال حاضر ۷۸ پروژه با اعتباری بالغ بر هزارو پانصد میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان در حال اجرا است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: احداث ۲ پروژه هتل پنج ستاره و یک هتل چهار ستاره در استان کردستان نشان میدهد که طی چند سال آینده فضای اقامتی لازم جهت حضور گردشگران در کردستان فراهم خواهد شد.
مونسان گفت: استان کردستان این ظرفیت را دارد که با توجه به رونق بوم گردی با جذب گردشگر از سراسر کشور به قطب بوم گردی در کشور تبدیل شود.

او در خصوص احداث این مجتمع گفت:امید است که با بهره‌برداری از این مجتمع رونق صنعت گردشگری در استان کردستان و شهرستان دیواندره فراهم گردد.

یعقوب گویلیان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این مجتمع بزرگ شامل مکان‌های مختلف اقامتی و رفاهی همچون هتل چهار ستاره، استخر و پارک آبی، سالن کنفرانس، جایگاه سوخت، پارکینگ و فضای سبز است که برای ماندگاری گردشگران و عرضه خدمات مناسب به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

گویلیلان افزود:این مجتمع در ۱۹ هزار و ۲۴۳ مترمربع زیربنا و با بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات و سرمایه‌گذاری ساخته‌شده است که برای بیش از ۳۰۰ نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

طرح مجتمع گردشگری و تفریحی سپهر تابناک در پنج کیلومتری شهرستان دیواندره به سمت سنندج واقع‌شده است که کلنگ احداث این مجتمع در اردیبهشت سال ۹۶ بر زمین زده شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.