معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت :۵۲۴هزارو۳۷۳ مسافر در سه ماهه نخست امسال توسط ناوگان نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان جابجا شدند.

باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:۵۲۴هزارو۳۷۳ مسافر در سه ماهه نخست امسال  در قالب ۶۳هزارو۳۴۱سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس ،مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری در حوزه استحفاظی این اداره کل جابجا شدند.

 تیمور باقری اظهار داشت :جابجایی مسافر این مدت در استان نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۷۲درصدی در جابجایی مسافر و ۷۶درصدی در تعداد سفر رانشان می دهد. که از این تعداد مسافر جابجا شده ۵۸درصد مربوط به داخل استان و ۴۲درصد خارج استان می‌باشد ‌.

وی ادامه داد با توجه به شرایط سخت استان در خصوص شیوع ویروس جهش یافته دلتا اقدامات لازم و پروتکلهای بهداشتی به شرکتهای حمل و نقل مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ضدعفونی مستمر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قبل از سفر،الزام شرکتها به رعایت سقف ۵۰درصد ظرفیت ناوگان مسافری و انجام بازدید از شرکتهای مسافربری و ناوگان بصورت روزانه و مستمر را از مهمترین اقدامات مرتبط براجرای دستورالعملهای بهداشتی عنوان کرد و گفت : استعلام وضعیت سلامت مسافرین از سامانه متصل به پایگاه وزارت بهداشت قبل از صدور بلیط توسط شرکتهای مسافربری با ورود کد ملی مسافر انجام و چنانچه در سامانه وضعیت مسافر از نظر بیماری کرونا مثبت باشد از صدور بلیط خودداری می گردد.

باقری خاطر نشان کرد در حال حاضر ۲هزارو۵۰۱راننده مسافری ،۹۳۱دستگاه ناوگان اتوبوسی ،یک هزارو۴۵۷دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۵۷دستگاه ناوگان سواری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار