روزهای پایانی برداشت گندم از اراضی کشاورزی مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: برداشت گندم در مشهد رو به اتمام است و کلیه عوامل برداشت با همت مضاعف و تلاش زیاد مشغول برداشت گندم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: برداشت محصول گندم آبی از سطح ۱۱ هزار و پانصد هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با میانگین سه هزار کیلوگرم درهر هکتار است و بیش از ۲۲ هزارتن گندم در این شهرستان تحویل سیلو‌های گندم داده شد.

او افزود: امسال دولت قیمت خرید تضمینی گندم را ۵ هزار تومان به ازای هرکیلوگرم اعلام نموده است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: خرید تضمینی و ذخیره سازی گندم در مشهد توسط سیلوی شماره ۳ شهید نقشه جاده فریمان، سیلوی شماره ۱ شهید رواقی طلاب، سیلوی شهدینه جاده قدیم قوچان شهرک فردوسی، کارخانه آسه آرد نیشابور بخش احمد آباد، کارخانه آرد امام رضا (قدس) بخش مرکزی انجام گرفت؛ و کشاورزان محصول تولیدی خود را تحویل سیلو‌های گندم دادند.

خوش قامت بیان کرد: کشاورزی شغلی است که در آن نگاه کشاورز، به آسمان است واین بسیار مهم است که انسان روزی خود را از ناحیه لطف خدا و در آسمان‌ها ببیند و زمانی که باران می‌بارد شکرگزار بوده و در خشکسالی دست دعایش به سوی آسمان باشد.


بیشتر بخوانید


او کشاورزی را کار و شغلی لذت‌بخش توصیف و تصریح کرد: ما به کشاورزان امیدوار و از این که توکلشان به خدا است و با دستان پرتلاش و بازوان قدرتمند از زمین، باران، امکانات و تجربه، محصول تولید می‌کنند، افتخار می‌کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی در کشور تأکید کرد: امام راحل، همواره بر موضوع کشاورزی و اهمیت محصولات غذایی تأکید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری، توجه به این بخش را مهم و جزو اولویت‌ها می‌دانند.

خوش قامت همچنین اظهار کرد: کشاورزی علاوه بر تأثیر به سزایی که در میزان اشتغال، افزایش رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی دارد، در قدرت و پایداری ملی و استقلال یک کشور نیز حائز اهمیت بوده و می‌تواند قدرت چانه‌زنی یک کشور را در دنیا افزایش دهد.


انتهای پیام//ر. ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار