معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از موفقیت دانشجویان این دانشگاه در اولین مرحله از دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور و راهیابی آنان به مرحله دوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بهزاد محسن پور اظهار کرد: در پی اعلام نتایج مرحله اول سیزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور خوشبختانه ۹ نفراز دانشجویان علوم پزشکی کردستان با موفقیت به مرحله دوم این المپیاد راه یافتند.

محسن پور افزود: با توجه به ظرفیت ۳۰ نفره دانشگاه در المپیاد مذکور، ۹ نفر از دانشجویان علوم پزشکی کردستان در پنج حیطه کارآفرینی، آموزشی پزشکی، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و استدلال بالینی جواز حضور در مرحله دوم المپیاد را کسب نمودند.

او خاطرنشان کرد: در دوره‌های دوازدهمین و سیزدهمین المپیاد در سنوات گذشته در سال‌های ۹۸ و ۹۹، تنها سه نفر از دانشجویان در هر دوره پذیرفته شده بودند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کلان منطقه سه، درصد پذیرفته شدگان این دانشگاه قابل قبول است. وی با بیان اینکه در این المپیاد علمی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان و همدان هر کدام ۳۰ درصد، کرمانشاه ۱۸ درصد، ایلام ۷ درصد و اسدآباد ۵ درصد پذیرش دانشجو داشته است، افزود: این آمار وضعیت نسبتاً خوب و مطلوب دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این شاخص را نشان می‌دهد.

محسن پور ضمن قدردانی از حمایت‌های بی دریغ ریاست دانشگاه، همکاران مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دفتر استعداد‌های درخشان و اعضای هیأت علمی مشارکت کننده در توانمند سازی دانشجویان جهت شرکت در المپیاد بیان کرد: امید است در این دوره شاهد کسب مدال در حیطه‌های مختلف المپیاد از سوی دانشجویان دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.