معرفی برگزیدگان مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل به استان

مسئول طرح محله همدل استان کرمان گفت: از ۲۲ برگزیده مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل به استان کرمان، ۳ نفر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام اژدری، مسئول مهرواره محله همدل استان کرمان با اشاره به اهداف مهرواره محله همدل در استان کرمان گفت: طرح «مهرواره محله همدل» با رویکرد تقویت زنجیره تواصی ( یکدیگر را اندرز و وصیت کردن) و انسانی، همبستگی و مشارکت اجتماعی، تزریق روحیه و ایجاد گفتمان نشاط، امید، خودباوری، خودشناسی، وفاق، امید آفرینی، همدلی، هم فکری، همکاری و هم یاری اجتماعی در استان کرمان اجرایی شد.

او افزود: همراهی، مهرافزایی، تحول و پیشرفت، اندیشه ورزی، خرد گرایی، عقلانیت اجتماعی و اخلاقی از دیگر محور‌های این برنامه بوده که به همت اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان با همکاری شبکه تبلیغ اقشار تاثیر گذار فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان کرمان اجرا و تبیین شد.

حجت الاسلام اژدری در تشریح اجرایی جزئیات این طرح تصریح کرد: طرح مهرواره محله همدل اقدام به حل مشکلات و مسائل مربوط به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی، مذهبی، اخلاقی، حقوقی، خانواده، زنان، رسانه و هویت‌بخشی، سبک زندگی و سلامت، گفتمان انقلابی و فرهنگی ایرانی اسلامی، فساد و انحراف عملکرد کرده که این طرح در نهایت حل  آسیب‌های اجتماعی را در محله‌ها به دنبال داشت.

او افزود: در این طرح از دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، پژوهشگران، محققان، فعالان فرهنگی و اجتماعی، اقشار تاثیر گذار فرهنگی، فرهیختگان علمی و اساتید حوزه و دانشگاه، کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی، کارشناسان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اصناف، تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی، کانون مساجد، سازمان‌های غیردولتی و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و اجرایی استان برای شناسایی، انتخاب، آسیب شناسی مشکلات و مسائل محل زندگی خودشان و ارائه راهکار از طریق همدلی و هم بستگی عاطفی، هم اندیشی و هم فکری اجتماعی دعوت شد تا در این پویش اجتماعی و فرهنگی، شرکت فعال داشته باشند.

مسئول طرح محله همدل استان کرمان با بیان اینکه از هرشهرستان کرمان یک نفر به عنوان برگزیده مهرواره همدل از سوی هیئت داوران هر شهرستان به استان معرفی می‌شود، گفت: هیئت داوران شهرستان‌ها از نمایندگان امام جمعه، سپاه و چند نفراز فعالان هر شهرستان تشکیل شده اند.

او با اشاره به اینکه از مجموعه ۱۰۰ امتیاز برای هر شرکت کننده، ۷۰ امتیاز را هیئت داوران و ۳۰ امتیاز به وسیله رای مردمی انتخاب می‌شود، افزود: بعد از تولید پوستر، برگزیدگان هر شهرستان پس از  تبلیغات، تعداد آرای مردمی را کسب خواهند کرد. 

حجت الاسلام اژدری هیئت داوران مرحله استانی را متشکل از نماینده امام جمعه، سپاه و کمیته امداد و چند نفر از فعالان فرهنگی دانست و تصریح کرد: از ۲۲ شرکت کننده که به استان معرفی شده اند، سه نفر برگزیده به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

مسئول طرح محله همدل استان کرمان با توجه به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ و ۶۰ مسئله در استان کرمان ثبت و حل شد، گفت: در طرح محله همدل بسیاری از مشکلات به وسیله مردم و مساجد حل شد.

او با اشاره به اینکه به بهترین‌های شهرستان‌ها هدیه ای تعلق می گیرد، بیان کرد: به بهترین محله‌ ای که در سطح ملی بالاترین امتیاز را کسب کند، ۲۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت. 

انتهای پیام / م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار