دبیر کمیته ملی المپیک در خصوص شرایط ورزشکاران اعزامی به مسابقات المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار   گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیکاووس سعیدی، دبیرکمیته ملی المپیک در خصوص برنامه‌های این کمیته برای فدراسیون ورزش‌ کارگری اظهار کرد: از مجموعه فدراسیون ورزش‌ کارگری در خصوص فعالیت هایشان تشکر می‌کنم. شریعتمداری، وزیر کار و رفاه اجتماعی از ورزش کارگری حمایت زیادی کرده است . به دلیل تعداد ورزشکاران این رشته و حضور آن‌ها در المپیاد‌های ورزش کارگری، مجمع کمیته ملی المپیک با درخواست عضویت فدراسیون ورزش کارگری در این کمیته موافقت کرد و این اتفاق بسیار خوبی برای این فدراسیون است.

او ادامه داد: رئیس فدراسیون ورزش کارگری اخیرا در جلسه اجرایی کمیته ملی المپیک حاضر شد و در خصوص برنامه‌های این فدراسیون توضیحاتی را ارائه داد. کمیته ملی المپیک مصوب کرد که از برنامه‌های این فدراسیون برای اعزام ورزشکاران به المپیاد ورزش کارگری نیز حمایت مالی کنیم. کارگران مولد تولید در کشور هستند و باید سلامت جسمی  آن ها را ارتقا دهیم و همه باید از این فدراسیون حمایت کنیم.

او در خصوص وضعیت ورزشکاران اعزامی به مسابقات المپیک توکیو و پیش بینی درباره تعداد مدال های کسب شده در این مسابقات،گفت: تا کنون ورزشکاران کشورمان ۶۸ سهمیه المپیک را کسب کرده اند و یک سهمیه به دلیل مثبت شدن دوپینگ یکی از ورزشکاران ما باطل شد. ما ۶۷ نفر را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد. رشته‌های والیبال، شمشیر بازی، تیراندازی و بسکتبال اولین گروه از ورزشکاران کشورمان هستند که ۲۷ تیرماه به مسابقات توکیو اعزام خواهند شد. با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا در کشورمان ما مراسم بدرقه رسمی ورزشکاران را برگزار نخواهیم کرد؛ اما وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در فرودگاه امام خمینی (ره) ورزشکاران را بدرقه خواهند کرد. ورزشکاران کشورمان در شرایط مطلوبی قرار دارند و امیدوارم نتایج خوبی در این مسابقات کسب کنیم.

او درباره انتقادات رئیس فدراسیون قایقرانی از کمیته ملی المپیک در خصوص همکاری نکردن این کمیته برای ترخیص کردن قایق‌های فدراسیون قایقرانی از گمرک بیان کرد: من از این موضوع تعجب می‌کنم؛ چون ما مسئول آزادسازی کالا از گمرک نیستیم. کمیته ملی المپیک در خصوص بازی‌های تدارکاتی، کسب سهمیه المپیک و برنامه‌های فدراسیون حمایت مالی می‌کند، اما فدراسیون قایقرانی باید از طریق گمرک این کالا‌ها را ترخیص کند.

سعیدی درباره مشخص شدن قطعی پرچم دار کشورمان در مسابقات المپیک توکیو گفت: کمیته بین المللی المپیک به همه کشور‌ها توصیه کرد که برای برابری جنسیتی ۲ پرچم دار مرد و زن را  برای این مسابقات تعیین کنند و ما هم این موضوع را در دست بررسی داریم. البته ما ملاحظاتی در خصوص مسابقه نداشتن ورزشکاران زن در روز بعد از مراسم افتتاحیه المپیک داریم و باید این شرایط کاملا بررسی شود. صمد نیکخواه بهرامی نیز به صورت قطعی پرچم دار کشورمان در مراسم افتتاحیه المپیک خواهد بود.

او در خصوص حواشی اخیر فدراسیون بسکتبال اظهار کرد: دغدغه فعلی کمیته ملی المپیک اعزام ورزشکاران به مسابقات المپیک است و ان شاءالله این اتفاقات توسط مراجع نظارتی و فدراسیون بسکتبال بررسی خواهد شد. امیدوارم ورزشکاران ما که در ۱۶ رشته ورزشی در المپیک شرکت می‌کنند، بتوانند با کسب مدال مردم را خوشحال کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار