معاون نخست وزیر ژاپن مدعی شد که ژاپن باید با همکاری آمریکا از تایوان در برابر حمله احتمالی چین دفاع کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، علی رغم هشدار‌های پکن درباره تایوان که آن را بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین خود می‌داند و تهدید کرده است که علیه هر سیاستمدار جدایی طلب و حامیان خارجی آن‌ها اقدام خواهد کرد،  تارو آسو، معاون نخست وزیر ژاپن در اظهاراتی مدعی شد که توکیو و واشنگتن در صورت بروز مشکل اساسی باید با هم از تایوان دفاع کنند.

آسو ادعا کرد که حمله احتمالی چین به تایوان می‌تواند به عنوان یک تهدید برای بقای ژاپن تلقی شود و این  چیزی است که به ژاپن اجازه استفاده  از حق دفاع از خود را می‌دهد.

این مقام ژاپنی در ادامه ادعا‌های خود  افزود: ««ما باید در مورد موقعیت‌های مختلف مانند عدم عبور از تنگه تایوان فکر کنیم. گفتن این مسئله که کدام تهدید موجودیتی  است دشوار است اما مطلوب‌ترین راه این است که طرفین درگیر از طریق گفتگو‌های مستقیم به یک راه حل صلح آمیز برسند.»

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که روزنامه فایننشال تایمز با استناد به گفته مقامات نظامی ناشناس در اوایل ماه جاری نوشته بود که آمریکا و ژاپن در حال انجام تمرینات نظامی مشترک برای سناریوی جنگ احتمالی با چین بر سر تایوان هستند.

واشنگتن از زمان قطع روابط دیپلماتیک با تایوان در سال ۱۹۷۹، روابط غیررسمی با این جزیره را حفظ کرده است. چین که تایوان را به عنوان یک استان جدا شده می‌داند، از همکاری مداوم تایوان با واشنگتن به ویژه در بخش دفاعی ناراحت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار