استاندار آذربایجان شرقی گفت:قطعی برق باید عادلانه باشد و براساس برنامه دقیق و مشخص با اعلام قبلی انجام شود و مصارف خانگی نباید بیش از ۲ ساعت قطع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت:موضوع قطعی برق به یکی از مسایل مهم و حساس جامعه تبدیل شده است که باید برای مدیریت آن برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

اوافزود: با توجه به کاهش بارش و افزایش دما در وضعیت بحرانی قرار داریم، ولی باید تدابیر لازم جهت مدیریت وضع موجود اندیشیده شود.

اوبا بیان اینکه صنایع و اصناف همیشه در کنار مدیریت استان بوده و با تمام برنامه‌های ارایه شده به خوبی همکاری و همراهی داشته اند، گفت: پیشنهاداتی از سوی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع ارایه شد که باید در جلسه‌ای مشترک با نمایندگان صنایع این پیشنهادات بررسی شود.

استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به پیشنهاد شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان مبنی بر شب کاری صنایع با مصرف بیش از سه مگاوات به مدت سه هفته، گفت: ۷۰ کارخانه در استان بالای سه مگاوات مصرف دارند که این پیشنهاد باید در جلسه‌ای مشترک با دستگاه‌های مربوط و صاحبان این صنایع تشکیل و بررسی شود.

پورمحمدی اظهار کرد: در شرایط کنونی باید دست به دست هم دهیم و برای یک ماه آینده تامین و مدیریت برق اجرا شود و رسانه‌ها نیز مردم را برای همراهی بیشتر آگاه سازی کنند.

اوگفت: کمیته‌ای ایجاد شود تا در آن موضوع سهمیه استان نسبت به استان‌های مشابه بررسی و پیگیری شود.

او افزود: باید برای واحد‌های صنعتی و تولیدی که در شرایط کنونی با برنامه‌های ارایه شده جهت مدیریت مصرف بار همکاری می‌کنند تشویقی در نظر گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت:برای مدیریت مصرف بار قطع برق ادارات را به قطع برق مصارف خانگی ترجیح می‌دهیم و در صورت نیاز ساعت کاری ادارات را کاهش می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطعی برق ، مگاوات برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.