رئوفی گفت: در حالی که باید روزانه ۲ و نیم کیلو وات ساعت برق تولید نماییم، اما گا‌ها تا ۲ برابر این رقم نیز ایجاد می‌شود.

سعید رئوفی نسب مدیر عامل سد نیروگاه دز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه سد دز صرفا تولید کننده برق نیست و ۴ وظیفه مهم بر عهده دارد، گفت: پس از بهینه سازی که در یکی از بخش‌های این محل انجام شد ظرفیت تولید برق در نیروگاه سد دز با ۳۰ مگاوات افزایش به ۵۵۰ مگاوات در سال افزایش یافت.

او افزود: از محدوده دز تا خرم آباد و از دز تا اهواز هیچ نیروگاهی با شبکه ۲۳۰ کیلو ولت وجود ندارد و بنابراین جبران افت ولتاژ در این مسیر ۴۰۰ کیلومتری بر عهده نیروگاه سد دز قرار دارد که نقش بسیار محوری را ایفا می‌کند.

رئوفی با ذکر این نکته که در انتقال توان از شمال به جنوب و بر عکس (ترانسفر برق) نیز سد نیروگاه دز نقش مهمی دارد، بیان کرد: این مسئله به معنای آن است که در فصل تابستان از شمال به سمت خرم آباد و غرب باختر علاوه بر تولید خودش، توان را از این مناطق خواهد گرفت و به خوزستان می‌دهد سپس در زمستان بالعکس عمل می‌نماید که در انتقال توان و کمک به شبکه خوزستان اهمیت دارد.

مدیر عامل سد نیروگاه دز ادامه داد: کل کنترل بسامد شبکه سراسری برق نیز بر عهده این بخش گذاشته شده است.

سعید رئوفی نسب اظهار داشت: علی رغم کمبود آب و خشکسالی در حالی که ما مجاز هستیم تا روزانه ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی نماییم، اما تا ۱۵۰ متر مکعب نیز رها می‌شود تا نیاز شهروندان برطرف گردد و با اینکه باید در شبانه روز ۲ و نیم میلیون کیلو وات ساعت برق تولید نماییم، اما گا‌ها مجبوریم تا ۲ برابر این رقم و ۵ میلیون کیلو وات ساعت تولید کنیم که با مشکلی مواجه نشویم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار