تامین آب شرب گرگان با اتصال ۹ حلقه چاه به خطوط انتقال

معاون حفظ و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: برای جبران کاهش افت دبی چاه‌های شرب در استان, ۹ حلقه چاه کشاورزی و چاه‌های ادارات به خطوط انتقال آب شرب گرگان متصل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، جواد تیموری معاون حفظ و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت:برای جبران کاهش افت دبی چاه‌های شرب در استان، یکی از راه‌های کارشناسی واضطراری استفاده از چاه‌های عمیق کشاورزی و صنعت است.

او ادامه داد: بنابراین تاکنون ۹ حلقه چاه کشاورزی به خطوط انتقال آب شرب گرگان متصل و از این طریق حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه تامین آب شرب شهر گرگان انجام شده است.

تیموری ادامه داد:۱۲ چاه‌های دیگر که دبی آن‌ها ۱۲۰ لیتر برثانیه برآورد می‌شود طی دو سه روز آینده این ۱۲ حلقه چاه نیز به خطوط انتقال شهر گرگان افزوده شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: ۳۶ چاه دیگر در مسیر خطوط انتقال شرب گرگان نیز برای اتصال به خطوط شرب در حال بررسی است.

او گفت: حفر دو حلقه چاه برای تامین آب شرب، شرکت آب منطقه‌ای استان پیش بینی کرده که ظرف دو تا سه روز آینده به خطوط انتقال آب شرب گرگان افزوده می‌شود و از این طریق نیز حدود ۴۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب گرگان افزوده خواهد شد.

تیموری بیان کرد: در صورت ضرورت بررسی سایر چاه‌هایی که در شعاع مناسبی از خطوط آب شرب گرگان قرار دارد در دستور کار قرار می‌گیرد و پس از آنکه ارزیابی فنی و کارشناسی از طریق شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان انجام شد از ظرفیت آن‌ها نیز برای کسری آب شرب گرگان استفاده می‌شود.

او افزود: در مجموع این اقدامات بیش از نیمی از کسری شرب گرگان در پیک با استفاده از این چاه‌ها جبران می‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: چاه آب شرب ، کمبود آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.