نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل عمومی و پایانه‌های مسافر برون شهری مازندران برای مقابله با ویروس کرونا تشدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ناصر اسدپور رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل عمومی و پایانه‌های مسافر برون شهری استان روزانه با نظارت نماینده این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا تشدید شد.

او افزود: ضد عفونی نمودن اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، توزیع دستکش و ماسک یکبار مصرف در بین مسافران و تمدید غیر حضوری (اینترنتی) کارت هوشمند رانندگان، ضدعفونی نمودن سالن‌های انتظار مسافر، قرار دادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه‌های مسافر، و ارسال پیام‌های بهداشتی از طریق پیامک و فضای مجازی به رانندگان از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا است.

اسدپور گفت: اعمال نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وسایل نقلیه عبوری در جاده‌ها یکی از عوامل بسیار مهم و راهکار قابل توجه جهت کاهش خسارات و تلفات ناشی از سوانح رانندگی را تشکیل می‌دهد.

او افزود: کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک، اداره مسافر و پلیس راه در محل پایانه‌های مسافری و پاسگاه‌های پلیس راه استان به صورت مستمر کنترل لازم را انجام می دهند.

اسدپور گفت: گشت تلفیقی اداره کل و پلیس راه با تخلفاتی همچون، نداشتن صورت وضعیت و بارنامه، اضافه تناژ، نقص فنی وسایل نقلیه و تجهیزات ایمنی تعیین شده در وسایل نقلیه عمومی مسافری، عدم حضور مدیرفنی شرکت برخورد قانونی انجام می‌گیرد و رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱و شرکت‌های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ معرفی خواهند شد.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: ضدعفونی اتاق‌های اداری و سامانه‌های الکترونیکی، ضد عفونی وسایل اداری و توزیع ماسک و تشدید بازدید‌ها و نظارت بر ضدعفونی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی از دیگر اقدامات این اداره کل است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.