دومین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های محلی و بومی چهارمحال و بختیاری با معرفی برگزیدگان در شهرستان کوهرنگ پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی آوا‌ها و نوا‌های محلی و بومی با بیان اینکه آداب و رسوم و سنت‌های باقی‌مانده از گذشتگان بخش‌های گمشده زندگی بشر امروزی در دنیای مدرنیته هستند، گفت: جوامع کنونی در جست‌وجوی این سنت‌ها و آیین‌ها برآمده‌اند چرا که این سنت‌های کهن، حس آرامش، نشاط و اصالت را در وجود خود دارند و نیاز جامعه را پاسخ می‌دهند.

او افزود: سرزمین چهارمحال و بختیاری سرشار از آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌هایی است که هر کدام در جای خود دارای ارزش و مقام بالایی است و قوم بختیاری به عنوان یکی از اقوام مهم کشور مجموعه‌ای از این فرهنگ‌های اصیل را داراست.


بیشتر بخوانید


شریفی اضافه کرد: اگر به خرده‌فرهنگ‌ها و کارکرد‌های مثبت آن‌ها در جامعه توجه شود می‌توانند نقش خود را به عنوان عامل اتحاد و همدلی به‌خوبی ایفا کنند.

او، آوا‌ها و نوا‌ها را از جمله آیین‌ها و سنت‌هایی دانست که علاوه بر ایجاد اتحاد، تعاون و همیاری را نیز گسترش می‌دهند و به نشاط اجتماعی کمک می‌کنند.

شریفی همچنین با اشاره به رونمایی از کتابت قرآن کریم اثر مرحوم سید شاه محمد دادور در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره آوا‌ها و نوا‌های محلی استان گفت: آنچه مهم است قرآن و پایداری آن است و به زودی برای چاپ این اثر از سوی این اداره اقدامات لازم انجام خواهد شد.

او ادامه داد: جشنواره آوا‌ها و نوا‌های محلی چهارمحال و بختیاری با هدف شناسایی، تقویت و احیای موسیقی اصیل بختیاری در بخش‌های شادی خوانی، سوگیه خوانی و آوا‌ها و نوا‌های حماسی در شهرستان کوهرنگ برگزار شد که در پایان این جشنواره پیمان دادور، فرشاد دادور، شهرام دادور، کورش خدادادی، جمشید بالی پور، ابراهیم عبدالهی، ذوالفقار غیبی، کورش ابوالحسنی، سالار کریمی، مائده یدالهی، کیان قاسمپور، مهدی شریفی، حسین مهری بابادی و اسماء محمدی به عنوان برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

شریفی گفت: همچنین آثار ارسالی نادر زمانپور، فاطمه موسایی و یاسمن قاسمی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار