دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: ۳۰هزار نفر از خدمات ۱۲۰مرکز مشاوره ای، درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد در استان قزوین بهره‌مند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین با بیان اینکه ۳۰هزار نفر از خدمات ۱۲۰مرکز مشاوره ای، درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد در استان قزوین بهره‌مند هستند، گفت: نرخ رشد اعتیاد در استان قزوین ۲.۹۷درصد است و در جایگاه میانه کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هزار معتاد متجاهر نیز در استان قزوین شناسایی شده اند افزود: در حال حاضر در کمپ‌های ترک اعتیاد در استان ۸۵۰بیمار بستری شده اند که ۵۳۰نفر از آن‌ها به صورت خودمعرف در این مراکز، در حال طی کردن دوران درمان خود هستند.

وی افزود: ۳۱۸نفر نیز در قالب تبصره ماده ۱۶ در مراکز دولتی، در حال گذراندن دوران درمان خود در مراکز ترک اعتیاد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: شهرستان‌های آوج و بوئین زهرا، کمترین میزان آسیب دیدگی ناشی از اعتیاد را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: متأسفانه مصرف قلیان در بین اقشار مردم در استان قزوین، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

رحمانی تصریح کرد: بر اساس اعلام پزشکی قانونی، سال گذشته ۱۲۲نفر بر اثر سوء مصرف موادمخدر، فوت کردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین با اشاره به اینکه هم پوشانی خوبی میان دستگاه‌های متولی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان قزوین وجود دارد گفت: سال گذشته ۵تن و ۲۰۰کیلوگرم انواع موادمخدر در استان قزوین کشف شده است که ۴تن برای مصرف دارویی به تهران منتقل و یک تن آن که موادمخدر صنعتی بود، امحا شد.

وی افزود: امسال نیز یک تن و ۲۰۰کیلوگرم نیز از سوی مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر در استان قزوین کشف شده است.

رحمانی با بیان اینکه بیش از ۹۵درصد از مردم اعتیاد را نخستین آسیب در کشور می‌دانند خاطرنشان کرد:اعتیاد به هیچ عنوان انکار پذیر نیست و پایه و مبنای تمامی جرایم موجود، محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه افغانستان با حمایت کشور‌های غربی، میزان تولید موادمخدر را در ۲۰سال گذشته ۵۰برابر افزایش داده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر پرچمدار مبارزه با موادمخدر در دنیاست و ۹۰درصد از تریاک دنیا از طریق پلیس مبارزه با موادمخدر کشورمان شناسایی و منهدم می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین تأکید کرد:بعد از نفت و اسلحه، درآمد ناشی از موادمخدر، سومین مرجع تولید پول و درآمد در دنیا محسوب می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه ۷۲درصد از مرفین دنیا توسط پلیس مبارزه با موادمخدر در مرز‌های شرقی کشف می‌شود تصریح کرد: تا به امروز ۴هزار نفر در راه مبارزه با موادمخدر در کشور شهید شده اند.

وی افزود: استان قزوین نیز در زمینه مبارزه با موادمخدر ۱۳شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین با بیان اینکه تاکنون نزدیک ۲۴۰نفر از تسهیلات ترک اعتیاد در استان قزوین، استفاده کرده اند اظهار داشت: بهزیستی به کسانی که یک سال از ترک اعتیاد و پاک شدن آن‌ها گذشته باشد، ۵۰میلیون تومان وام پرداخت می‌کند.

وی افزود: ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد است و خانواده‌ها در صورت تماس با این خط رایگان و محرمانه می‌توانند از خدمات بهزیستی در زمینه درمان معتادان، استفاده کنند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین، ۴۶سمن فعال در استان قزوین در زمینه مسائل اجتماعی فعالیت می‌کنند و ۱۳سمن به صورت محله محور در زمینه مقابله با مواد مخدر در حال خدمت هستند.

رحمانی گفت: سازمان معتادان ناشناس یا ان ای، ۶هزار معتاد بهبود یافته را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: کنگره ۸۰ در قزوین و برخی از شهرستان‌ها نیز در زمینه بهبود معتادان در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: معتادانی که در کمپ‌های ترک اعتیاد در حال درمان هستند، تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند و می‌توانند پس از بهبودی، مشغول به کار شوند.

رحمانی تصریح کرد: ۳۵هزار دانش آموز در قالب ۵۰۴مدرسه در استان قزوین، در طرح یاریگران زندگی، تحت آموزش آسیب‌های موادمخدر قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.