کرمی نژاد گفت: اعتبار ۴ و نیم میلیارد تومانی از سوی استانداری به آبفا خوزستان اختصاص یافته که بخشی از مطالبات کارکنان تا اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود.

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از زمان ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری، تقریبا یکهزار و ۹۰۰ نیرو بعلاوه حدود ۶۰۰ هزار میلیارد بدهی بر مجموعه آب و فاضلاب خوزستان افزوده شد و مشکلات نیز از همان زمان آغاز شد.

او با بیان اینکه درآمد شرکت آبفا در بخش روستایی اندک است، افزود: در این بخش ماهیانه ۲ میلیارد تومان عایدی وجود دارد در حالی که حقوق کارکنان ۱۴ میلیارد تومان برآورد می‌شود و بحثی در این میان وجود دارد که پرداخت حقوق کارکنان برای ما امکان پذیر نیست.

کرمی نژاد بیان کرد: پیشتر که آبفا روستایی مستقل بود، اعتبارات شان از طرح‌های عمرانی و از سوی دولت تامین می‌شد، اما پس از آنکه تحت کنترل آب و فاضلاب شهری قرار گرفت، اعتبار نیز ندادند و فقط ۲ بار آن هم بسیار محدود «کمک زیان» واریز شد که مجموع این عملکرد موجب شده تا امکان پرداخت حقوق کارکنان وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اطمینان این مسئله که حقوق معوقه کارکنان آبفا و هم بیمه آن‌ها تامین می‌شود، اظهار داشت: اعتبار ۴ و نیم میلیارد تومانی از سوی استانداری به آب و فاضلاب خوزستان اختصاص یافته که بخشی از این مطالبات تا اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از سازکاری گفت که از طریق پرداخت کمک زیان از سوی آب و فاضلاب شهری به حساب خزانه محقق می‌شود که سپس آن را برای حساب روستایی اختصاص می‌دهند.

محمدرضا کرمی نژاد مبلغ عایدی از این طریق را «قابل توجه» خواند و اذعان داشت: اگر این اعتبار باز هم واریز شود خوب است و می‌توان حقوق معوقه کارکنان را واریز کرد.

او در پایان گفت: هم اکنون اگر توان واریز نداریم، مشکل در پرداخت اعتبارات است و با اختصاص مبالغی، می‌توان طلب کارکنان را تسویه کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.