نوکار بر لزوم صرفه جویی شهروندان در مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا نوکار، فرماندار شهرستان تفت در حاشیه بازدید از اتصال یکی از چاه‌های آب کشاورزی به منبع ذخیره آب در شهر تفت گفت: با توجه به اینکه حدود یک سوم آب شرب و بهداشت شهر تفت از آب انتقالی تأمین می‌شود با توجه به مشکل پیش‌آمده درراه انتقال آب به استان یزد، لازم است همشهریان در مصرف آب صرفه جویی کنند تا با قطعی آب روبرو نشویم.

او خاطرنشان کرد: مصرف آب شرب شهر تفت در اوج مصرف حدود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که ۵۳ لیتر آن از طریق آب انتقالی و ۵۰ لیتر از ۹ چاه آب شرب در شهر تفت تأمین می‌شود و حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه با کسری آب روبرو هستیم.

فرماندار تفت ادامه داد: با تعرض صورت گرفته به مسیر انتقال آب به استان یزد در استان اصفهان، آب انتقالی به شهرستان تفت متوقف شده و همشهریان باید با صرفه جویی در مصرف آب مسئولان را در تأمین آب یاری کنند.

این مسئول با تقدیر از همکاری مناسب بهره برداران چاه‌های آب کشاورزی بیان کرد: با همکاری مناسب بهره برداران چاه‌های آب کشاورزی در نقاط مختلف شهر تفت فرآیند اتصال تعدادی از این چاه‌ها به مخازن ذخیره آب در سطح شهر در حال انجام است و در تلاش هستیم مشکل کم‌آبی در سطح شهر را رفع کنیم.

فرماندار تفت اظهار داشت: آزمایش‌های لازم به منظور کیفیت سنجی آب چاه‌های کشاورزی صورت گرفته و فقط چاه‌هایی که آب آن از کیفیت مناسب برخوردار است در چرخه مدار تأمین آب شرب و بهداشت قرار خواهد گرفت.

نوکار افزود: مجوز حفر یک حلقه چاه جدید اخذ شده و امیدواریم با حفر این چاه بخشی از کمبود آب تأمین شود که این پروسه زمان بر خواهد بود و تا زمان حفر این چاه صرفه جویی در مصرف آب باید سرلوحه کار مردم شریف شهر تفت شود.

فرماندار تفت با عذرخواهی از مردم شریف شهر تفت به خاطر قطع آب و برق در بعضی از ساعت شبانه روز تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته در سطح کشور شاهد قطعی برق در مصارف خانگی نخواهیم بود و مسئولان حوزه آب شهرستان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا با تأمین منابع آبی از قطعی آب نیز جلوگیری کنند.

انتهای پیام/و

برچسب ها: قطعی برق ، قطعی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.