مهم‌ترین حوادث ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون حامل ۱۰ راس گاو قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۰ راس گاو قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی ممسنی حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل گاو مشکوک و آن را برای بررسی بیبشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن کامیون، ۱۰ راس گاو قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی و بهداشتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری قاتل ۴۸ ساله با تلاش ماموران یگان جلب این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در پی وقوع ۲ فقره قتل حین درگیری دسته جمعی در یکی از روستا‌های شهرستان فسا در سال ۱۳۸۰ و متواری شدن قاتل از محل وقوع جرم، شناسایی و دستگیری وی با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده با موفقیت حاصل شد.

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد قاتل ۴۸ ساله پس از وقوع قتل با سلاح سرد، به یکی از کشور‌های همسایه متواری و پس از ۲۰ سال به صورت حرفه‌ای وارد کشور شده و در یکی از محله‌های شیراز خود را از دید پلیس مخفی کرده است.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: به دنبال دریافت این اطلاعات، ماموران یگان جلب با انجام اقدامات اطلاعاتی و مراقبت‌های ویژه چند روزه طی یک عملیات غافلگیرانه به محل مورد نظر اعزام و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه قاتل در اعترافات خود انگیزه قتل را اختلافات شخصی با مقتولان عنوان کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف مرغ زنده قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی اظهار داشت: در راستای برخورد با قاچاقچیان و طرح جلوگیری از قاچاق مرغ، ماموران انتظامی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی بوانات با اشاره به اینکه برابر دستور مقام قضائی مرغ‌های کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی انتقال داده شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله طیور کشف شده ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف کامیون با ۳۵ راس گوسفند قاچاق

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۳۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی اظهار داشت: ماموران انتظامی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون ۳۵ رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف احشام قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۰ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از ۳ دستگاه خودرو در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه وانت نیسان و یک سواری پژو ۴۰۵ حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، ۳۰ راس احشام قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ قسام بیان کرد: به منظور پیشگیری از قاچاق احشام افرادی که قصد انتقال دام دارند، موظفند مجوز حمل را از اداره دامپزشکی دریافت کنند.

دستگیری سارق و اعتراف به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی

جانشین انتظامی شهرستان لارستان از دستگیری یک سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ ناصر حیدری بیان کرد: پس از وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان لارستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس، یک نفر از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

او با اشاره به اینکه افرادی که در حال ساخت و ساز هستند برای ساختمان‌های در حال احداث از نگهبان مورد اعتماد استفاده کنند، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.