رئیس سازمان صمت :

برخورد بازرسان سازمان صمت با مرغ داری های متخلف

شهرکی گفت: بازرسان سازمان صمت با مرغ داری‌هایی که سهم مرغ تولیدی را بر اساس سامانه سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشتارگاه‌ها قرار ندهند برخورد می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، داود شهرکی رئیس سازمان صمت استان  در جریان بازدید از کشتارگاه احیاء شده مرغ نسیم طیور زاهدان ، اظهار داشت : عدم تحویل میزان مرغ تعیین شده توسط وزارت جهاد کشاورزی از سمت مرغ داری های استان به کشتارگاه های مرغ تخلف محسوب می شود.

وی  افزود: مرغ تولیدی در استان در حال حاضر بالغ بر ۳۰ درصد نیاز مصرفی استان را تامین می‌کند که در راستای جبران این کمبود، رفع ممنوعیت مجوز مرغداری توسط سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته اجرایی گردید که هم اکنون امکان اخذ مجوز جهت تاسیس مرغ داری در استان مسیرشده است.

وی ادامه داد: متولی تامین مرغ سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد و سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت بر توزیع و قیمت مرغ را برعهده دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با احیاء کشتارگاه ها‌ی صنعتی مرغ در استان ظرفیت‌های خوبی به جهت رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار و استفاده مردم استان از مرغ سالم و بهداشتی ایجاد شده است.

شهرکی ادامه داد: در همین ارتباط رفته رفته شاهد این هستیم که ذائقه مردم استان از مصرف مرغ زنده به مرغ کشتار روز در حال تغییر می‌باشد که به سلامت جامعه کمک بسزایی خواهد نمود.

رئیس سازمان صمت استان درپایان اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار، حفظ سلامت مردم در بخش مرغ تولیدی استان از طریق حمایت از کشتارگاه‌ها و کنترل بر فرایند تولید، کشتار و توزیع مرغ در سطح استان قابل تحقق می‌باشد که مجموعه مدیریت استان تیز بر این امر اتفاق نظر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار