۲۶ نفر در خاش امسال بر اثر کرونا جان باختند

فرماندار خاش گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ نفر براثر کرونا در خاش فوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، صاحب گل صالحی فرماندار خاش گفت: امروز شاهد افزایش قابل توجه آمار مبتلایان، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم و باید با تصمیم جدی و انقلابی تمامی اعضای ستاد برنامه ریزی لازم انجام و محدودیت‌هایی را مصوب کنیم چرا که صیانت از جان مردم مقدم بر همه چیز است.

وی بیان کرد: از فردا شنبه، فقط مشاغل گروه یک شامل سوپرمارکت، عرضه مواد غذایی، میوه و تره‌بار، خبازی و تعمیرگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌توانند فعالیت کنند و فعالیت سایر مشاغل گروه ۲ و ۳و ۴ ممنوع است.

فرماندار خاش ادامه داد: حضور کارکنان در دستگاه‌های دولتی با دو سوم نیرو‌ها بوده و نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در صحن مساجد برگزار و در صورت اعلام گزارش ناظرین از عدم رعایت شیوه نامه بهداشتی در هفته جاری، بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا نماز جمعه هفته‌های آتی برگزار نخواهد شد و محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

وی اظهارداشت: تردد شبانه در سطح شهر خاش از ساعت۲۱ تا ۳ بامداد ممنوع است.

صالحی گفت: همراهی و همگامی علما با ستاد مدیریت و پیشگیری از کرونا در شهرستان قابل تقدیر است، بنابراین آموزش و اطلاع رسانی در مسیر آگاهی بخشی عمومی و فرهنگسازی رعایت پروتکل‌ها بویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و دوره همی‌های خانوادگی استمرار یابد.

وی بیان کرد: توزیع مرغ در سطح شهرستان صرفا از طریق کشتار روز انجام شود و با مرغداری‌هایی که اقدام به فروش مرغ به صورت زنده کنند برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار خاش اظهارداشت: ضدعفونی و گندزدایی سطح بازار، معابر و اماکن پرتردد با همکاری شهرداری و تیپ و مرکز آموزشی ۰۸ برنامه ریزی و انجام شود.

وی ادامه داد: کنکور سراسری ۱۴۰۰ در شهرستان با انجام نظارت‌های بهداشتی و رعایت صد در صدی پروتکل‌های بهداشتی از ۹ تا ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.

صالحی افزود: از تمامی ظرفیت‌های موجود بویژه خودرو‌های مجهز به بلندگو، تلویزیون شهری و نصب بنر در میادین و اماکن پرتردد در اطلاع رسانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم استفاده شود.

وی گفت: با توجه به تجربیات موفق واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا به نوع شدید کرونا و مرگ و میر ناشی از آن همشهریان عزیز نسبت به تلقیح واکسن در گروه‌های واجد شرایط و در رده‌های سنی اعلام شده اقدام کنند چرا که مهمترین گام پیشگیری کرونا در حال حاضر انجام واکسیناسیون و سپس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار