بسته خبری «شهرنوشت» حاوی مهمترین اخبار تحولات و اقدامات مناطق ۲۲ گانه شهرداری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در طول هفته، تغییرات و تحولاتی در مناطق ۲۲ گانه تهران رخ می دهد که تلاش می کنیم هر هفته با انتشار این اخبار در بسته خبری «شهرنوشت» شما را در جریان این تحولات قرار دهیم.

آزادی اماکن عمومی از تصرف افراد سودجو در منطقه یک

از افتتاح همراه سرای ۱۵۰۰ تخت خوابه تاتجهیز پل عابر پیاده به آسانسور 

سید عباس سجادی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه اظهار داشت: مدیریت شهری منطقه در راستای احقاق حقوق عمومی شهر، شناسایی اماکن عمومی که در تصرف افراد سودجو است را در دستور کار قرار داده است.
وی آزاد سازی سالن صخره نوردی باغ اسکویی را ازجمله این موارد دانست و گفت: طبق نامه اداره ورزش شهرداری منطقه یک این مجموعه که به صورت غیرمجاز، عدم رعایت استاندارد‌های ایمنی و بهداشت و بدون پرداخت حقوق شهرداری فعالیت می‌کرده با رویه قانونی تخلیه شد و اموال و تجهیزات این مجموعه که با اخطار‌های متعدد به متصرف مبنی برجمع آوری یا فروش آن به مجموعه شهرداری به نتیجه نرسید با استعلام اداره حقوقی، با رعایت تمهیدات لازم جمع آوری و انبار شد.
سجادی افزود: جهت تسریع از استفاده مجدد مجموعه، با مشاوره فدراسیون صخره نوردی مقرر شد پیمانکار جدید حاضر و اقدام به بروزرسانی و نصب تجهیزات جدید کند تا به زودی این مجموعه بدون موانع و معارض در اختیار علاقمندان به این ورزش و دیگر حوزه‌های ورزشی قرار گیرد.

پل عابر پیاده گیشا به آسانسور تجهیز شد (منطقه دو)

از افتتاح همراه سرای ۱۵۰۰ تخت خوابه تاتجهیز پل عابر پیاده به آسانسور

امیرحسین حیدرنیا معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: پس از بازگشایی زیرگذر گیشا، مشکل تردد عابر پیاده یکی از دغدغه‌های اصلی در این زیرگذر بود و با توجه به نیاز شهر و اهمیت ارتقای ایمنی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان طی ماه‌های اخیر پل عابر پیاده در ابتدای زیرگذر نصب و به بهره برداری رسید.
وی افزود: پل عابر پیاده به طول ۶۱ متر در بزرگراه جلال آل احمد ابتدای زیرگذر گیشا با هدف ایمن‌سازی شبکه بزرگراهی و کاهش تداخل سواره و عابر پیاده وتردد عرضی عابرین احداث شد.

زیباسازی و بهسازی محیطی محله بهبودی آغاز شد
امید کشاورز، شهردارناحیه ۶ منطقه ۲ با اشاره به رویکرد مدیریت شهری درترویج مشارکت پذیری و ارتقای حس مسئولیت پذیری اجتماعی در بین شهروندان گفت: بدین منظور طرح مسولیت اجتماعی شهروندی از شهروندان و اصناف محله بهیودی درخواست شد تا در امور محله خود سهیم بوده و نقش آفرینی داشته باشند.
وی در تشریح برنامه‌های انجام شده گفت: طرح کاشت و نگهداری فضای سبز، زیباسازی و نگهداشت محله از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است که علاوه برارتقای زیبایی بصری ومحیط شهری، موجب تعاملات اجتماعی بین همسایگان می‌شود.
بهسازی معابر شهری و بزرگراهی
محمد رضا کرمی، معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: منطقه ۲ به لحاظ وجود ۱۵۸ کیلومتر مسیر بزرگراهی و محور‌های مواصلاتی پرتردد شهر تهران از شبکه وسیع بزرگراهی و معابر شهری برخوردار است و برهمین اساس مدیریت منطقه با درنظر گرفتن ضرورت بهسازی زیرساخت‌های حمل ونقل درون شهری عملیات بهسازی و مرمت اسفالت معابر بزرگراهی و شهری منطقه را دردستور کار قرار داد.

نخستین خانه محیط زیست منطقه ۳ تهران افتتاح شد

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در آیین افتتاحیه خانه محیط زیست این منطقه که با حضور مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه برگزار شد گفت: قبل‌تر خانه‌های محیط زیست ذیل خانه‌های سلامت تحت عنوان کانون‌های محیط زیست فعالیت داشتند، اما اکنون به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی اظهار کرد: با توجه به وجود معضلات محیط زیستی، موضوع محیط زیست شهری یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود و با تشکیل خانه‌های محیط زیست تعاملات بین شهروندان، تشکل‌های مردم نهاد و مدیریت شهری تقویت می‌شود


طعمه گذاری کلونی‌های فعال جانوران موذی در خیابان ناطق نوری
مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست با بیان اینکه رها کردن زباله در معابر یا قراردادن آن‌ها در کنار مخازن زباله می‌تواند منبع غذایی مناسبی برای جانوران موذی باشد از تمامی شهروندان و صنوف خواست با ایجاد شرایط بهداشتی و عدم تخلیه زباله در معابر و کانال‌ها و قراردادن زباله در نزدیک‌ترین مخزن مخصوص زباله در ساعت مقرر ۹ شب در کمک به شرایط بهداشتی شهر به منظور پیشگیری از معضل افزایش جمعیت موش‌ها سهیم باشند.

تدوین سند توسعه محلات منطقه ۳ آغاز شد
با شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط قوت و ضعف منطقه ۳، تدوین سند توسعه محلات ۱۲ گانه این منطقه آغاز شد. برهمین اساس تاکید شد که توسعه محلات تنها با مشارکت شهروندان و ایجاد حس تعلق به آنان امکان پذیر می‌باشد و مدیر محله نقش کلیدی بعنوان پل ارتباطی ایفا می‌کند.. همکاری مدیران محلات در شناخت بهتر محله و نیاز‌های شهروندان و امکانات محله در نهایت منجر به تهیه تدوین سند توسعه براساس ویژگی‌های هر محل تهیه خواهد شد.
از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه؛ تعامل با شورایاران محلات، بافت فرسوده، کودکان کار و متکدیان، ترافیک، معلولین و افراد نیازمند و ... به تفکیک محلات حاضر در جلسه مورد بررسی قرار گرفت

افزایش ایمنی معابر محلی و بزرگراه‌های منطقه ۴ با رفع نواقص نورپردازی
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از نورپردازی و افزایش ایمنی پل‌های عابر پیاده، معابر، زیرگذرها، بوستان‌ها و ... خبر داد و گفت: با تامین سیستم روشنایی و رفع عیوب و ایمنی نقاط بی دفاع شهری افزایش می‌یابد.
"مجید رجبی" با اعلام این خبر گفت: در ادامه طرح نگهداشت شهری و رسیدگی هرچه بیشتر به رفاه و افزایش ایمنی شهروندان که از اولویت مدیریت شهری به شمار می‌رود، پس از بازدید‌های دوره‌ای و مشخص شدن نقاط آسیب دیده، رفع نقص نورپردازی‌ها در دستور کار قرار گرفت که در این خصوص حدود ۴۰ عدد پروژکتور در زیرگذر بزرگراه شهید بابایی- خیابان تلو و ضلع جنوبی مجید افشاری مرمت و نصب شد.

رتبه نخست منطقه ۴ در صدور پروانه ساخت و ساز در سال ۱۴۰۰
" نقی عربی" معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۴ با تشریح آمار مقایسه‌ای تعداد پروانه‌های تخریب و نوسازی ساختمانی صادره سه ماهه نخست امسال گفت: در سه ماهه نخست اول سال جاری و گذشته، ۱۵۲ پروانه ساختمانی در منطقه ۴ صادرشده است که منجر به کسب رتبه دوم این منطقه دربین مناطق ۲۲ گانه شده است.
او با اشاره به کسب رتبه اول منطقه ۴ در متراژ ساخت وساز افزود: در سه ماه نخست سال جاری، حدود ۲۷۱ هزار و ۶۳۰ متر مجوز ساخت صادر شده است که در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته با تلاش همکاران این حوزه در تسریع روند صدور پروانه ساختمانی در حداقل زمان ممکن، توانستیم از رتبه دوم به رتبه نخست ارتقاء یابیم.

طرح ضربتی نوسازی علائم ترافیکی منطقه ۵
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه برای اولین بار در سطح مناطق ۲۲ گانه علائم و المان‌های ترافیکی منطقه ۵ ظرف مدت یک ماه نوسازی می‌شود گفت:در این طرح جهادی در دو بخش علائم ترافیکی فرسوده در تمامی نواحی منطقه ۵ شناسایی و نسبت به نوسازی آن‌ها اقدام می‌شود.

اداره تهران با حمایت بخش خصوصی قدرتمند‌تر خواهد شد
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ در جلسه هم اندیشی مدیران مشارکت و سرمایه گذاری مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران با حضورشکرالله بنار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران که به میزبانی شهرداری منطقه ۵ برگزار شد گفت: منطقه ۵ ظرفیت‌های زیادی برای استفاده از پتانسیل‌های سرمایه گذاران دارد و باید با اقدامات لازم آن‌ها را به سرمایه گذاری در منطقه ترغیب کرد.
وی با بیان اینکه مثلا در محدوده کوهسار ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری وجود دارد و می‌شود به خوبی از آن استفاده کرد گفت:چندی پیش توافقی با سازمان منابع طبیعی امضا شد که بهره برداری سی ساله از بوستان کوهسار به شهرداری منطقه ۵ واگذار شد وطرح گردشگری کوهسار نیز مصوبه شورای عالی شهرسازی را دارد و الان می‌شود فراخوانی را بزنیم که این مجموعه را به طور کامل در اختیار بخش خصوصی گذاشتیم و کوهسار را به یک قطب گردشگری تبدیل کنیم.

سردر بوستان کوهسار را شما طراحی کنید

از افتتاح همراه سرای ۱۵۰۰ تخت خوابه تاتجهیز پل عابر پیاده به آسانسور

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه در بوستان کوهسار ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری وجود دارد و می‌شود به خوبی از آن استفاده کرد گفت:چندی پیش توافقی با سازمان منابع طبیعی امضا شد که بهره برداری سی ساله از بوستان کوهسار به شهرداری منطقه ۵ واگذار شد و طرح گردشگری کوهسار نیز مصوبه شورای عالی شهرسازی را دارد.
وی با تاکید بر اینکه کوهسار می‌تواند به یک قطب گردشگری تبدیل شود گفت: قصد داریم این مجموعه را به طور کامل در اختیار بخش خصوصی بگذاریم و در این راستا از هنرمندان، طراحان، علاقمندان و... برای طراحی سر در این بوستان دعوت می‌کنیم تا طرح‌های خود را برای ما ارسال کنند.

۱۵۰۰ تخت در همراه سرا‌های منطقه ۶ راه اندازی می‌شود

از افتتاح همراه سرای ۱۵۰۰ تخت خوابه تاتجهیز پل عابر پیاده به آسانسور

تورج فرهادی شهردار منطقه ۶، در جلسه کارگروه‌های تخصصی شورایاری به نمایندگان شهروندان اظهار داشت: با همکاری ارتش جمهوری اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزارت بهداشت، شهرداری منطقه ۶ و خیرین منطقه، مقدمات ایجاد ۱۵۰۰ تخت در همراه سرا‌های محله‌های این منطقه در حال انجام است که به تدریج به بهره برداری می‌رسند تا همراهان بیماران سراسر کشور در هنگام مراجعه به بیمارستان‌های مهم و دولتی واقع در منطقه شش امکان اسکان موقت داشته باشند.

بازدید معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۷ از ساختمان آموزشی بازیافت
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۷ از ساختمان آموزشی مدیریت پسماند بازدید و بر رعایت الزامات زیست محیطی و آموزش شهروندی بخصوص در زمینه پسماند تأکید کرد.
شادی مالکی با بیان اینکه مرکز بازیافت با هدف آموزش و آشنایی خانواده ها، دانش آموزان، واحد‌های تجاری، نظامی، دولتی و ... با طرح تفکیک پسماند در مبدا در این منطقه احداث گردیده است، گفت: متقاضیان در این مرکز تحت آموزش‌های عملی و علمی قرار می‌گیرند و در مرحله اول در نظر داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه، اردوی منظم نیم روزه آموزشی ویژه دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی برگزار کنیم.

رهاسازی ۳۱ پلاک مسکونی و تجاری به مساحت ۴۳۳۲ متر مربع در منطقه ۷
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۷، از طرح اصلاح ضلع شمالی محله کاج و آزادسازی حدود ۳۱ قطعه مسکونی و تجاری در این منطقه خبر داد.
مهرداد خودی اظهار داشت: با موافقت کمیسیون ماده پنج شهر تهران درباره طرح اصلاح ضلع شمالی محله کاج به مساحت ۴۳۳۲ مترمربع به دغدغه چندین ساله ساکنین، این محله رسیدگی شد. پس از پیگیری‌های مکرر همکاران در معاونت شهرسازی و معماری منطقه و موافقت کمیسیون ماده ۵ و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، تعداد ۳۱ پلاک در این محدوده از طرح فریز خارج شد و با مصوبه مذکور شهروندان و مالکین این املاک و پلاک‌ها می‌توانند پس از سال‌ها نسبت به ثبت درخواست تخریب و نوسازی و یا هرگونه درخواست دیگری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر اقدام کنند.

۱٠۴۶ نقطه منطقه ۸ در مدت ۳ماه بهسازی و روکش آسفالت و آسفالت مکانیزه شد

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۸ تهران با اشاره به رصد دائم وضعیت معابر در تمامی محلات منطقه گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه در ۱٠۴۶ نقطه از سطح منطقه لکه گیری، روکش آسفالت و آسفالت مکانیزه صورت گرفته است.
او گفت: فعالیت‌های عمرانی به طور منظم و دقیق در سطح منطقه برگزار می‌شود و با رصد ۲۴ ساعته منطقه به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستیم.

منطقه ۸، اولین منطقه در صدور احکام معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی
مسعود رنجبریان شهردار منطقه، در جلسه نظارت ستادی معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه گفت: نقش معاونت توسعه منابع انسانی به منظور رسیدگی به مشکلات همکاران نقش بسیار پررنگی است و با بهره گیری از روش‌های خلاقانه و بکارگیری نیروی انسانی متخصص می‌تواند حس تعلق سازمانی را بین کارکنان افزایش دهد.

بازدید از پروژه‌های کوچک مقیاس و‌پروژه خیالستان زندگی

از افتتاح همراه سرای ۱۵۰۰ تخت خوابه تاتجهیز پل عابر پیاده به آسانسور
رنجبریان در خصوص پروژه‌های کوچک توسعه محله‌ای گفت: «این پروژه‌ها برخلاف عنوانشان تاثیر بزرگ و بسزایی در آبادانی محله‌های منطقه دارند. سیاست ما در شهرداری منطقه در سال جاری بدین گونه است که ابتدا مشکلات مستقیم و قابل حلی را که شهروندان در محیط زندگی شان از جمله کوچه و معبر با آن مواجه هستند را رفع کنیم که دربهبود کیفیت زندگی شهروندان بسیارتاثیرگذار است همچنین بر اجرای پروژه‌های فرامنطقه‌ای مانند پروژه خیالستان نیز تمرکز ویژه داریم.» رنجبریان در ادامه رکاب زنی خود به پروژه خیالستان زندگی رفت و افزود: «پروژه خیالستان با هدف تامین سرانه فضای سبز و تامین اوقات فراغت شهروندان طراحی شده و در حال حاضر با پیشرفت خوبی همراه است.»

اجرای بیش از ۵۰ هزار مترطول خط کشی معابر منطقه ۱۰
عباس عزیزیان معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اشاره به وضعیت مناسب جوی و گرم شدن هوا از ابتدای سال جاری گفت: بر همین اساس عملیات اجرای خط کشی معابر و تقاطع‌ها در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
عزیزیان در ادامه باتوجه به اولویت بندی‌های صورت گرفته گفت: تجدید خط کشی‌های محوری شامل منقطع و ممتد در معابر سواره رو، گذرگاه‌های عابر پیاده به طول ۵۶۷۱۰ متر مطابق با اصول استاندارد و به منظور افزایش ایمنی، منظم کردن حرکت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به رانندگان انجام شد.

تشریح اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۰
عباس عزیزیان معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در تشریح اقدامات انجام شده توسط این معاونت در هفته نخست تیرماه سال جاری گفت: در راستای انجام وظایف محوله در این بازه زمانی این معاونت نسبت به مرمت بیش از ۳۸ تابلو اسامی معابر و انتظامی، نصب ۷ تابلو انتظامی، مرمت، تعویض و نصب ۹ عدد از تجهیزات ترافیکی و همچنین ایمن سازی مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی زیر پل نوسازی اقدام نموده است.
وی در ادامه از نصب نرده‌های مسیر دوچرخه سواری خیابان آزادی خبر داد و افزود: خط کشی دو نقطه در مسیر خیابان آزادی تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی به طول ۲۴۵ متر از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت می‌باشد.

نشست ارایه برنامه عملیاتی محله دوستدار کودک و افتتاح طرح سنگواره
در این جلسه شهردار منطقه ۱۰گفت: مشارکت اجتماعی در منطقه ۱۰ به خاطر احساس تعلق خاطر محله‌ای و پایداری اجتماعی، فوق العاده در بین شهروندان دهگانه محلات بالا می‌باشد و این قضیه برگرفته از مشارکت و ارتباطات مدیریت شهری منطقه با لایه‌های اجتماعی است.
شهردار منطقه ۱۰ در ادامه افزود: شهر دوستدار کودک طرح بسیار مفیدی برای گروه هدف یعنی کودکان بود که با توجه به شرایط کرونایی جامعه کودکان دچار فقر حرکتی و کم تحرکی شده بودند و این در آینده می‌توانست خطراتی را برای کودکان به همراه داشته باشد که خوشبختانه با اتمام تحقیقات و انجام نظرسنجی از شهروندان، پروژه وارد فاز عملیاتی شد و در نهایت توانستیم با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود، محله هفت چنار را به عنوان محله دوستدار کودک در منطقه ۱۰ انتخاب کنیم.

 

تمام ایستگاه‌های اتوبوس راسته کتابفروشی‌ها در خیابان انقلاب به پایانه کاوه منتقل شد (منطقه ۱۱)

از افتتاح همراه سرای ۱۵۰۰ تخت خوابه تاتجهیز پل عابر پیاده به آسانسور
نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: به منظور ساماندهی خیابان انقلاب و کاهش ترافیک ناشی از توقف اتوبوس‌ها و مسافران در این خیابان و همچنین رفاه حال شهروندان، تمام ایستگاه‌های اتوبوس حد فاصل میدان انقلاب تا خیابان ۱۲ فروردین به پایانه کاوه واقع در خیابان آزادی نرسیده به میدان انقلاب، ابتدای جمالزاده جنوبی منتقل شد.
آبادیان کاهش آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی، رفع ترافیک ناشی از توقف اتوبوس‌ها در مقابل دانشگاه تهران و راسته کتابفروشی هارا از دیگر اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.
به گفته شهردار منطقه ۱۱ پایانه کاوه در زمینی به مساحت ۴۱۴۰ مترمربع واقع شده و در ضلع غربی این زمین نیز پارکینگ طبقاتی کاوه قرار دارد.

بازگشت شهروندان و اهالی به پارک شوش منطقه ۱۲

از افتتاح همراه سرای ۱۵۰۰ تخت خوابه تاتجهیز پل عابر پیاده به آسانسور
شهردار منطقه ۱۲ در مورد حصارکشی در اطراف پارک شوش توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: پارک شوش به پاتوق معتادان و موادفروشان تبدیل شده بود و با اتکا به تجربه موفق بوستان زندگی، پارک شوش حصارکشی شد و تا ساعت ۲۴ نیز میزبان مردم خواهد بود.
وی با اشاره به این مطلب که پارک شوش دیگر مانند گذشته بی‌حساب و کتاب نیست و از پلیس خواستیم که از این پارک محافظت کند و نگهبانانی برای آن در نظر گرفتیم، ادامه داد: برخی حواشی در مورد بی‌پناه‌شدن افراد بی‌خانمان که در این پارک، شب را به صبح می‌رساندند، درست نیست و دو گرمخانه مخصوص زنان و مردان در اطراف پارک شوش فعال است و خدمات ارائه می‌کنند؛ به این ترتیب افراد بی‌خانمان می‌توانند برای استراحت به این گرمخانه‌ها مراجعه کنند.

ایجاد فرصت کارآفرینی و اشتغال برای اعضای جامعه کوتاه‌قامتان ایران در قلب طهران
علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت تحقق شعار «تولید، پشتیبانی، مانع‌زدایی‌ها» در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: ایجاد فرصت کارآفرینی و اشتغال به‌ویژه برای اقشار کم‌برخوردار یا کسانی که شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند که مانع استفاده از فرصت‌های شغلی برابر با دیگر اقشار جامعه برای آن‌ها باشد، همواره در برنامه‌های مراکز کارآفرینی این منطقه لحاظ شده و مورد نظر قرار گرفته است.

نخستین غرفه گلماند منطقه ۱۳ راه اندازی می‌شود
مجتبی شکری، شهردارمنطقه، آموزش و فرهنگ سازی در جامعه را دو رکن اصلی موفقیت در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا برشمرد و افزود: از آنجا که تفکیک در مبدا یکی از مهم‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های جداسازی پسماند است، می‌بایست با ایجاد بستر‌های لازم، مردم به این باور برسند که تفکیک زباله از مبدأ کار بسیار ارزشمندی است؛ ایجاد چنین نگرشی بی‌تردید موجب می‌شود شهروندان بیش از گذشته با مدیران شهری همراه شوند و در این کار مشارکت کنند.

احیا و بازسازی دو بوستان در منطقه ۱۳

مجتبی شکری، شهردار منطقه احداث، گسترش و نگهداری فضا‌های سبز شهری را یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های شهرداری برشمرد و افزود: فضا‌های سبز و بوستان‌ها به عنوان یک عنصر شاخص در فضا‌های شهری مورد توجه می‌باشند و در زیبایی و آرامش بصری و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان نقش موثری دارند؛ در این راستا، بوستان زرتشت در منطقه ۱۳ به صورت کامل بازپیرایی، ترمیم و تجهیز شد و بوستان سیمرغ نیز در سال جاری بازسازی می‌شود.

برخورد مستمر با تخلفات صنفی در منطقه ۱۳
مجتبی شکری، شهردار منطقه با اشاره به برگزاری نشست مشترک و تعاملات بین تعزیرات، شهرداری منطقه۱۳، نیروی انتظامی گفت: مقدمات و بستر اجرای طرح با اقداماتی از قبیل نصب بنر‌های اطلاع رسانی با مضمون برخورد با سد معبر، تهیه حکم قضایی به منظور جمع آوری سد معبر بازارچه شهرستانی و خودرو‌های بساط گستر، اخطار کتبی به مالکین سد معبر، شناسایی خانه‌های پاتوق معتادین در محدوده بازارچه شهرستانی و خیابان دهقان صورت گرفت.

لایروبی و رسوب برداری ۱۸۰ هزار متر از شبکه‌های جمع آوری آب‌های سطحی

از افتتاح همراه سرای ۱۵۰۰ تخت خوابه تاتجهیز پل عابر پیاده به آسانسور

شهردار منطقه با بیان اینکه این منطقه دارای ۴ مسیل روباز و ۷ کانال است که روزانه حجم قابل توجهی از آب‌های سطحی شرق تهران از آن عبور می‌کند گفت:در راستای اجرای مدیریت سیلاب شهری و نگهداشت ولایروبی شبکه اصلی و فرعی و تاسیسات جانبی جمع آوری آب‌های سطحی، اداره مسیل‌ها وقنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ از ابتدای فروردین ماه تا کنون، اقدام به لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری بیش از ۱۸۰ هزار متر از مسیل‌ها و کانال‌های منطقه با استخراج ۸۰۰ تن رسوبات شن و ماسه کرد.

اجرای طرح فوریتی پاکسازی حریم
به منظور فرهنگ سازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم و ارتقای مکان‌های گردشگری منطقه۱۳، طی مراسمی با حضور مجتبی شکری شهردار منطقه، اعضای شورایاری و دهیاری روستا‌های همه سین و هاجرآباد، دوست داران محیط زیست و تشکل‌های مردمی محدوده حریم پاکسازی شد.
مجتبی شکری در حاشیه این مراسم با بیان اینکه محیط زیست متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده است، تصریح کرد: زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌ها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه شهروندان باید نسبت به این مهم خود را مسئول بدانند.

راه اندازی دومین غرفه گلماند در منطقه ۱۴ تهران/زباله بدهید، گل بگیرید!
محمد حسن فصیح؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: با ایجاد غرفه‌های گلماند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در طرح شهر سبز، شهروندان با تحویل پسماند‌های خشک خانگی گلدان‌های گل زیبا دریافت و به جمع مشارکت کندگان طرح کاپ می‌پیوندند.

اجرای پروژه‌های جدید توسعه محلی در منطقه ۱۴
شهردار منطقه ۱۴ شهر تهران از اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای سال ۱۴۰۰ با اولویت طرح‌های خدمات شهری و رفع نیاز‌های عمرانی در محله‌های این منطقه خبر داد.

کامبیز مصطفی پور گفت: برای فاز نخست اجرای پروژه‌های توسعه محلی با رعایت پراکندگی مناسب و عدالت در برخورداری محلات، ۴۳ مورد پیش بینی شده است که بر این اساس ۱۶مورد پروژه‌های خدمات شهری و محیط زیست، ۱۴ عنوان پروژه درحوزه فنی و عمران، ۵ عنوان پروژه در حوزه اجتماعی و فرهنگی و ۸ عنوان پروژه در حوزه شهرسازی و معماری برای توسعه محلات منطقه در نظر گرفته شده است.

گام بلند شهرداری منطقه ۱۷ در استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر

از افتتاح همراه سرای ۱۵۰۰ تخت خوابه تاتجهیز پل عابر پیاده به آسانسور
داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ در خصوص اقدامات محیط زیستی که از سوی شهرداری منطقه ۱۷ در این محدوده جنوبی پایتخت به اجرا در آمده اشاره کرد، گفت: در ۵ ماه اخیر شهرداری منطقه ۱۷ توانسته دو نیروگاه خورشیدی هر کدام با ظرفیت ۲۰ کیلو وات در ساختمان ستاد بحران و ساختمان مرکزی شهرداری منطقه مورد بهره برداری قرار دهد که نقش مهمی در تولید انرژی تجدید پذیر دارد.

تسریع در تکمیل پروژه سرای محله اسماعیل آباد با ۷۰ درصد پیشرفت در منطقه ۱۹
علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: این ساختمان به عنوان سیزدهمین سرای محله منطقه ۱۹ بیش از ۲۵۰۰ متر مربع مساحت داشته و در ۶ طبقه، اتاق‌های متعددی در آن برای ارائه خدمات مختلف فرهنگی و آموزشی تعبیه شده است.
وی افزود: در حال حاضر پیشرفت این پروژه به ۷۰ درصد رسیده و در مرحله اجرای سنگ، آجر نمای ساختمان و احداث دیوار محوطه در ۲۵۰ متر مربع و عایق کاری پشت بام است.

بهسازی سهیل مرکزی گامی مهم در راستای توسعه معابر منطقه ۱۹
علی توکلی شهردار منطقه با بیان اینکه خیابان سهیل مرکزی واقع در ناحیه سه این منطقه از سال‌ها پیش بصورت خاکی رها شده بود افزود: بهسازی این خیابان از مطالبات ضروری شهروندان و شورایاران این منطقه بود که در نهایت طی اقدامات عمرانی اجرا شده، این خیابان آسفالت و بهسازی شد.
طبق اظهارات او آسفالت خیابان سهیل مرکزی ضمن ایجاد سهولت در تردد خودروها، باعث روان‌سازی و افزایش ضریب ایمنی این معبر مواصلاتی شده است. ضمن اینکه جمع آوری و هدایت روان آب سطحی در این نقطه از شهر تهران بویژه در فصل بارش‌های جوی که پیش از این به دلیل خاکی بودن معبر باعث ایجاد مشکلاتی در تردد خودرو‌ها شده بود با این اقدام تسهیل شد.

رفع خلاف از ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در ناحیه سه منطقه ۱۹
علی توکلی شهردار منطقه گفت: طی گشت زنی‌های انجام شده در محدوده ناحیه سه این منطقه، ۷ مورد ساخت و ساز غیر مجاز توسط افراد سودجو بدون رعایت موارد قانونی مشاهده و اخطار‌های لازم به آن‌ها داده شد که متأسفانه مورد بی توجهی سازندگان آن‌ها قرار گرفت که با توجه به این موضوع طی یک اقدام فوری عوامل شهرداری این منطقه با اخذ حکم قضایی و هماهنگی کلانتری ۱۵۲ خانی آباد نو، پلیس امنیت پایگاه دهم، نیرو‌های شهربان و معبربان و بکارگیری نزدیک به ۴۰ نیروی خدمات شهری و نیز تجهیزات و ادوات لازم، املاکی که بصورت اضافه بنا و اضافه اشکوب، چهار دیواری و اجرای اسکلت در محدوده شهرک احمد خمینی کوچه‌های لطفی، جوکار (برادران)، فاطمه الزهراء و بلوار کدخدایی و همچنین کوچه گل‌ها در شهرک احمدیه ساخته شده بودند، تخریب و رفع خلاف کردند.

اجرای طرح ویزیت رایگان افراد آسیب پذیر در جنوب تهران
علی توکلی شهردار منطقه گفت: طی تفاهمی که با شرکت شهرسالم صورت گرفته است امسال نیز همچون سال‌های گذشته ارائه خدمات ویزیت رایگان تخصصی و عمومی بصورت رایگان به معلولان، افراد کم بضاعت و زنان سرپرست خانوار استمرار خواهد داشت.

نگهداری غیراصولی کالا‌ها یکی از اصلی‌ترین علل آتش سوزی در منطقه ۲۱
رضا رجب زاده شهردار منطقه تهران درباره آتش سوزی یکی از انبار‌های منطقه گفت:نگهداری غیراصولی کالا‌ها و شیوه نامناسب انبارداری یکی از اصلی‌ترین علل آتش سوزی‌ها در انبار‌های منطقه است و شهرداری منطقه ۲۱ با شناسایی و اخطار به مالکان این قبیل انبارها، اولین گام را در این مسیر برداشته است و حل کامل این معضل یک موضوع بین بخشی است و حل کامل این معضل یک موضوع بین بخشی است و عوامل بسیاری بر آن تاثیرگذارند.

 

آسفالت خیابان و احداث لاین ویژه دوچرخه سواری در رینگ آزادی (منطقه ۲۲)
رتضی رحمان زاده شهردار منطقه، از آسفالت شدن خیابان‌های اطرف مجموعه ورزشی آزادی و احداث لاین ویژه دوچرخه سواران و برای سهولت تمرینات ملی پوشان تیم ملی خبر داد.
شهردار منطقه۲۲ در ادامه خاطر نشان کرد: این پروژه در مساحت ۸.۵کیلومتر در رینگ دور ورزشگاه با بسترسازی مناسب و همچنین با قوانین و امکانات روز دنیا در دستور کار منطقه است و با برنامه ریزی و جلساتی که با پلیس راهور داشتیم، قرار است برای امنیت و حفظ جان ملی پوشان و دوچرخه سواران علاوه بر نصب تابلو‌های فرهنگی، دوربین‌های مدار بسته هم لحاظ شود تا دوچرخه سواران ما با خیالی آسوده تمرینات خود را پیگیری کنند.

پسماند خشک بدهید گل و گلدان بگیرید
طرح گلماند ویژه شهروندان مسئولیت پذیر و همیار مدیریت شهری منطقه ۲۲ با حضور صدر الدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه۲۲ و شهروندان اجرا شد.
شهردار منطقه۲۲ گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در این طرح جامع و ابتکاری، شهروندان با تحویل پسماند‌های خشک خانگی، گلدان‌های گل زیبا دریافت و به جمع مشارکت کنندگان طرح کاپ می‌پیوندند. این طرح به ابتکار شهرداری تهران برنامه ریزی و می‌تواند بعنوان الگوی زیست محیطی مناسب برای دیگر مناطق باشد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۲:۳۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
منطقه ۱۵ هم مثل همیشه تعطیله .یک ایستگاه مترو برای ترمینال خاوران بسازید اینقدر مردم اذیت نکنید .
آخرین اخبار