معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای اعلام کرد این جنبش با مقاومت فلسطین در جریان نبرد «شمشیر قدس» همکاری اطلاعاتی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در برنامه «حتی القدس» (تا قدس) شبکه المیادین گفت: «در نبرد شمشیر قدس، همکاری اطلاعاتی بین ما و مقاومت فلسطین صورت گرفت.»

او اعلام کرد اطلاعات محرمانه‌ای وجود داشت که حزب‌الله لبنان در اختیار برادران فلسطینی قرار داد و (این اطلاعات) بر تحول در مسیر جنگ تاثیر گذاشت.

معاون دبیر کل حزب الله ادامه داد: به خاطر این کار اطلاعاتی و هماهنگ حزب‌الله و مقاومت فلسطین، از هدف قرار دادن تونل‌ها و تبلیغات صهیونیست‌ها برای عملیات زمینی اطلاعات کافی در دسترس بود.

پیشتر «خلیل الحیه» معاون یحیی السنوار، رئیس دفتر حماس در غزه در مصاحبه با خبرگزاری عربی ۲۱ اعلام کرده بود که روابط این جنبش با حزب‌الله لبنان در سطح خوبی قرار دارد و اگر اختلافی هم بوده برای گذشته است.

الحیه تاکید کرد: با حزب الله از مدت‌ها قبل ارتباط داشته‌ایم و این یک رابطه عمیق، پایدار و محکم است که در حال حاضر نیز در حال توسعه آن هستیم.

جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین با عنوان عملیات «شمشیر قدس» که پس از تجاوزگری صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن نمازگزاران در ۲۸ رمضان آغاز شد، پس از انتفاضه موشکی مقاومت و پرتاب بیش از ۴ هزار موشک به سوی مواضع نظامی، فرودگاه‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه که نشان داد برد موشک‌های مقاومت سراسر اراضی اشغالی را در بر می‌گیرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش‌بس مجبور کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار