امیرشاکری گفت: فراگیری دانش مقابله با بحران‌ها موجب انجام اقدامات صحیح و اصولی برای کنترل شرایط در زمان وقوع بحران ها شده و از تشدید بحران‌ها جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امیرشاکری، شهردارحمیدیا در جلسه هماهنگی دبیران و کاشناسان مدیریت بحران شهرستان‌های استان یزد که به میزبانی شهر حمیدیا برگزار شد، افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی و توسعه آموزش عمومی را از مولفه‌های مهم و حیاتی جهت کاهش خسارات ناشی از وقوع بحران‌ها دانست و گفت: فراگیری دانش مقابله با بحران‌ها موجب ایجاد آرامش در جامعه و انجام اقدامات صحیح و اصولی برای کنترل شرایط در زمان وقوع بحران ها شده و از تشدید بحران‌ها جلوگیری می کند.

او به لزوم برنامه ریزی برای استفاده از توان و ظرفیت نیرو‌های مردمی در هنگام وقوع حوادث اشاره کرد و گفت: در این راستا ضروری است زیر ساخت‌ های لازم برای فراخوان به موقع نیروها، شناسایی توانمندی نیرو‌های مردمی و ارائه آموزش‌های لازم و کاربردی به آن‌ها فراهم شود تا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه شاهد نقش آفرینی افراد برای جلوگیری از گسترش بحران حادث شده و کاهش صدمات و خسارت ناشی از بحران‌ها باشیم.

شهردارحمیدیا همچنین به شیوع ویروس کرونا و اقدامات انجام شده برای مدیریت کرونا در این شهر اشاره کرد و افزود: نیرو‌های مردمی آشنایی نسبتا خوبی در خصوص بحران‌هایی نظیر زلزله و سیل دارند، اما در بحث کرونا به دلیل ناشناخته بودن، چنین شناختی وجود نداشت در عین حال با اجرای دستورالعمل های اعلامی وزارت بهداشت در شهر و با همت نیرو‌های داوطلب بسیج و هلال احمر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت.

شاکری ادامه داد: اجرای طرح محله محور سردار سلیمانی، نصب بنر‌های هشدار دهنده و آموزشی مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر، ضدعفونی معابر و محل‌های پرتردد و ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به شهروندان از جمله اقداماتی بودکه در ایام همه گیری کرونا در شهر حمیدیا انجام شد.

او به مشکلات توزیع امکانات در زمان وقوع بحران‌ها اشاره و تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون طی چندین وهله اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده از سوی شهرداری حمیدیا خریداری و با کمک نیرو‌های داوطلب بسیج و هلال احمر بین گروه‌های هدف توزیع شده است.

شهردار حمیدیا در انتها از آمادگی این نهاد جهت همکاری با شبکه بهداشت در راستای تامین محل یا امکانات مورد نیاز برای واکسیناسیون شهروندان خبرداد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار