وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعدد و متنوعی سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «داوطلبان کنکور سرنوشت خود را فدای اصرار اطرافیان نکنند/ لزوم توجه به علاقه شخصی در انتخاب رشته»، «توضیحات نهایی سازمان سنجش درباره سخت بودن سوالات کنکور ۱۴۰۰»، «کنکور امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد آسان تر از سال قبل بود/ هرکس می گوید کنکور سخت تر شده، اشتباه می کند»، «مهلت اعتراض به کلید‌های سوالات کنکور آغاز شد»، «بیش از ۱۰ موسسه پایان‌نامه‌نویسی در آستانه پلمب قرار دارند/ پیگیری وزارت علوم برای جلوگیری از تقلب های علمی»، «آخرین تغییرات کنکور سراسری اعلام شد/ مصوبات جدید ۲ سال دیگر اجرایی می‌شود»، «ثبت نام نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز شد»، «آزمون جامع دوره دکتری تخصصی در شهر‌های قرمز به تعویق افتاد»، «دانشجویان نوورود مهر ۱۴۰۰ از آذر ماه واکسینه می‌شوند» و «تغییرات کنکور ۱۴۰۲ شامل چه مواردی می‌شود؟» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت بود.

داوطلبان کنکور سرنوشت خود را فدای اصرار اطرافیان نکنند/ لزوم توجه به علاقه شخصی در انتخاب رشته

سالانه هزاران داوطلب دختر و پسر برای شرکت در کنکور سراسری آماده می‌شوند تا بتوانند با ورود به دانشگاه و کسب یافته‌های علمی در مشاغل متفاوت بعد از زمان فارغ التحصیلی فعالیت داشته باشند.

برخی از متقاضیان از همان ابتدا اهداف خود را مشخص کرده اند و با مطالعه دروس مشخص شده خود را روی صندلی دانشگاه مورد علاقه شان تصور می‌کنند و این کار به هیچ عنوان از نظر آن‌ها رویای توخالی نیست، اما در مقابل برخی دیگر چنین عقیده‌ای ندارند و متناسب با رتبه کنکورشان دست به انتخاب رشته می‌زنند.

توضیحات نهایی سازمان سنجش درباره سخت بودن سوالات کنکور ۱۴۰۰

سازمان سنجش و آموزش کشور توضیحات نهایی خود را درباره سخت بودن سوالات کنکور ۱۴۰۰ اعلام کرد. فراوانی زیاد متقاضیان ورود به آموزش‌عالی و محدودیت در ظرفیت‌های رشته‌های با آزمون و موردِ‌اقبال در آموزش‌عالی از نظر رشته و دانشگاه‌های دارای مطلوبیت، سازمان سنجش آموزش کشور را در جهت تحقق هدف اصلی آزمون، یعنی تشخیص متقاضیان براساس دانش و توانمندی آنها، مجبور به طراحی آزمونی رقابتی کرده است و این دسته از آزمون‌ها از بحث برانگیزترین و پرچالش‌ترین آزمون‌ها هستند.

کنکور امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد آسان تر از سال قبل بود/ هرکس می گوید کنکور سخت تر شده، اشتباه می کند

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره سخت بودن سوالات کنکور سراسری ناپیوسته امسال گفت: کنکور امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته آسان‌تر شده است، به طوریکه می‌توان گفت تنها از ۷۱ عنوان درسی امتحان گرفته شده است، تنها تمامی مباحث مذکور در فضای مجازی در یک عنوان درسی وجود دارد و آن نیز درس ریاضی است.

مهلت اعتراض به کلید‌های سوالات کنکور آغاز شد

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، با اشاره به مهلت اعتراض کلیدهای سوالات کنکور اظهار کرد: مهلت اعتراض به کلیدهای سوالات آزمون سراسری از امروز (چهارشنبه، ۱۶ تیر) آغاز شده است.

بیش از ۱۰ موسسه پایان‌نامه‌نویسی در آستانه پلمب قرار دارند/ پیگیری وزارت علوم برای جلوگیری از تقلب های علمی

فریدون جعفری دبیر کمیته ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره تخلف موسسات پایان نامه نویسی کشور اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی وزارت علوم طی چند سال اخیر تقلب‌های علمی مانند: تخلف در پایان نامه‌های ارشد و دکتری، مقاله‌های علمی و پژوهشی، ترجمه ها، ISI و تالیف کتب بوده که فعالیت‌های ارزشمند کشور را تحت شعاع قرار داده است.

او افزود: همواره تلاش برای کنترل این آسیب و فساد علمی در وزارت خانه مورد توجه وزرا و مدیران مرتبط بوده، تا اینکه در سال ۱۳۹۶ قانون «مقابله با تقلب و پیشگیری از تخلف» به تصویب رسیده و آئین نامه‌ای هم در این خصوص ابلاغ شده است.

آخرین تغییرات کنکور سراسری اعلام شد/ مصوبات جدید ۲ سال دیگر اجرایی می‌شود

منصور کبگانیان دبیر ستاد جامع علمی کشور گفت: در کنکور سال های پیش نگرانی های زیادی در خانواده ها ایجاد می شد و هزینه های اقتصادی زیادی برای کلاسهای کنکور دانش آموزان به خانواده ها تحمیل می شد و کیفیت یادگیری اندازه گیری نمی شد.

او افزود: ما ۶۰ درصد از فشار و بار کنکور سراسری را از دوش دانش‌آموزان و دانشجویان کم کردیم و داوطلبان دو بار شانس شرکت در کنکور سراسری را دارند که با توجه به بالا بودن نمره در هر بار شرکت در آزمون، آن نمره مد نظر خواهد بود.

ثبت نام نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز شد

ثبت‌نام نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ ۱۴۰۰ از امروز (سه شنبه، ۱۵ تیر) آغاز شد و تا ۱۵ مرداد ادامه دارد. متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به سامانه منادا مراجعه کرده و ثبت نام خود را کامل کنند.

آزمون جامع دوره دکتری تخصصی در شهر‌های قرمز به تعویق افتاد

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد با اشاره به تشدید شیوع کرونا در کشور و پیک پنجم این ویروس اظهار کرد: به منظور حفظ سلامتی و رعایت حال دانشجویان و استادان، زمان برگزاری آزمون جامع دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد در شهر‌های قرمز کرونایی به تعویق افتاد.

او افزود: آزمون جامع دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد قرار بود در ماه جاری و به صورت حضوری برگزار شود که متأسفانه با توجه به پیک پنجم کرونا زمان برگزاری آن به تعویق می‌افتد.

دانشجویان نوورود مهر ۱۴۰۰ از آذر ماه واکسینه می‌شوند

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم درباره زمان واکسیناسیون دانشجویان ورودی جدید که از مهر ۱۴۰۰ وارد دانشگاه می شوند، گفت: وزارت بهداشت تعهدی برای واکسیناسیون دانشجویان ورودی جدید در ابتدای سال تحصیلی پیش رو نداده است. واکسیناسیون دانشجویان ورودی جدید از آذرماه به بعد با اولویت بندی انجام می شود و ترم نخست تحصیلی آنها از مهرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ شامل چه مواردی می‌شود؟

ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی جزئیات مصوبه؛ سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در ۱۴۰۲ را در بیانیه ای اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار