محمدی:

۳۱۰ نفر از معلولان زنجانی تحت پوشش طرح توانمندسازی معلولان قرار می‌گیرند

مدیرکل بهزیستی زنجان گفت: امسال ۳۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش طرح توانمندسازی معلولان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی زنجان گفت: با اجرای طرح توانمندسازی معلولان ۱۵۰ سالمند و بیش از ۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی قادر خواهند بود با استفاده از توانایی ها، ظرفیت‌ها و استعداد‌های خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در جهت استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند.


او افزود: این طرح با هدف ارتقاء کیفیت زندگی معلولان و سالمندان و افزایش توانمندی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارت‌های زندگی، ارتقاء عملکرد زندگی روزمره، افزایش استقلال فردی و رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.


محمدی مناسب سازی محیط زندگی و خودروی افراد دارای معلولیت را از دیگر خدمات بهزیستی در زمینه توانبخشی عنوان کرد و گفت: برنامه یاد شده از طریق مناسب سازی امکانات و خدمات مورد نیاز معلولان، شرایط زندگی مستقل و توانمندسازی آن‌ها فراهم می‌شود.

او ادامه داد: طرح توانمند سازی سالمندان در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر اجرا می‌شود که در حال حاضر ۱۵۰ سالمند از خدمات این طرح استفاده می‌کنند.


محمدی مراکز شبانه روزی ویژه سالمندان را ۲ مرکز در شهرستان‌های زنجان و ابهر عنوان کرد و گفت: ۲ مرکز روزانه ویژه سالمندان در شهرستان زنجان و یک مرکز در خدابنده فعال است.

او بااشاره به اینکه پارسال بیش از ۴۵۰ کارت معلولیت صادر شده است،ادامه داد: دریافت بلیت نیم‌بها، معرفی به دستگاه‌ها، دریافت خدمات، استفاده از سهمیه ۳ درصد استخدام در دستگاه‌های دولتی و ... از جمله خدماتی است که معلولان با این کارت دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.