امام جمعه ریحان شهر با تأکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی گفت: آنچه مسئولان باید عمل کنند، برداشتن موانع اصلیِ بر سر راه ازدواج است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام غفوری امام جمعه ریحان شهر زرند در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ریحان شهر به راه‌های کسب توفیق الهی با اشاره به آیات قرآن پرداخت و گفت: تقوا نخستین و اصلی‌ترین عامل کسب توفیق است.

او از جمله راهکار‌های کسب توفیق را مطالعه زندگی علما و خوبان دانست و افزود: باید در زندگی آن‌ها بیندیشیم و ببینیم راه رسیدن به توفیق را چگونه یافته اند.

حجت الاسلام غفوری با تأکید بر اینکه باید برنامه هایمان منظم برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: تواضع، توکل بر خدا، سکوت، عافیت و سلامتی، ذکر، دعا و اخلاص راه‌هایی هستند که برای تلاش کردن، ایمان به خدا و اطاعت و بندگی خداوند بسیار مناسبند.

او با اشاره به عوامل سلب توفیق بیان داشت: در مقابل تلاش و کوشش، تنبلی و سستی است که توفیق را از انسان می‌گیرد.

امام جمعه ریحان شهر زرند گفت: در مقابل ایمان به خدا، اطاعت خدا و یاری خدا، ضعف خداشناسی است، لذا هرچه خدا را کمتر بشناسیم، توفیق راهیابی به حقایق و به دست آوردن خشنودی خدا و یاری خدا از دست می‌رود.

حجت الاسلام غفوری افزود: در مقابل ایمان به خدا، گناه، عامل سلب توفیق است که از جمله این گناهان می‌توان به چشم چرانی، رابطه با جنس مخالف از راه نامشروع، غذای حرام، غذای نجس و نا پاک، مسخره کردن دیگران و دروغ گفتن اشاره کرد.

او غرق شدن در مادیات و دنیایی شدن را نیز جزو عوامل سلب توفیق عنوان کرد و بیان داشت: باید با مطالعه زندگی علما ببینیم چقدر در دنیا غرق شدند، چقدر تنبلی کردند، چقدر در خداشناسی ضعیف بودند، چقدر اهل دنیا بودند که البته پس از توجه به این امر، متوجه می‌شویم آن‌ها تنبلی نکردند، خدا را خوب شناختند، غرق مادیات نشدند، خیلی با خدا خلوت داشتند، خیلی برنامه ریزی داشتند، تواضع و توکل شان بر خدا، سکوت و خاموشی شان و ذکر دعا و توجه و اخلاص آن‌ها بسیار زیاد بود.

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هر ورقی از تاریخ ایران را که مرور می‌کنید، دست آلوده و جنایتکارانه آمریکا را می‌بینید و از طرفی برای حفظ انقلاب نیز، لطف خداوند متعال و ایثار و فداکاری فرزندان اسلام را مشاهده می‌کنید.

امام جمعه ریحان شهر زرند گفت: آمریکا هرگز قبول نکرده انقلاب اسلامی وجود داشته باشد، لذا از اولین لحظات مبارزه کرده و تاکنون هم دست بر نداشته است.

او با اشاره به اینکه امروز جمعه هجدهم تیرماه و بیست و هشتم ذی القعده، برگی دیگر از تاریخ ایران است که جنایت آمریکا در آن مشاهده می‌شود، افزود: کودتای آمریکا در پایگاه هوایی نوژه در سال ۱۳۵۹ که به لطف خداوند کشف شد، کودتایی بود که آمریکا با منافقان درون کشور و جاهلان و دست نشانده‌های خود، تصمیم داشت بیت امام را بمباران کند، برج مراقبت فرودگاه مهرآباد را از بین ببرد، دفتر نخست وزیری را بمباران کند، ستاد مرکزی سپاه را بمباران کند؛ ولی با کشف این کودتا نقشه آمریکا از بین رفت.

حجت الاسلام غفوری با اعلام اینکه یکشنبه بیستم تیرماه سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) است، به بیان حقایقی از زندگی وی پرداخت و بیان داشت: وی در ۹ سالگی به امامت رسید و در سن ۲۵ سالگی از طریق همسرش به شهادت رسید.

او از خطاب به نمازگزاران گفت: سالروز شهادت امام جواد (ع) را همه با برنامه ریزی و حتی مراسم اندکی در منزل بین خود و فرزندانتان زنده نگه دارید و بدانید قطعاً از برکات وجود مقدس امام جواد (ع) بهره خواهید برد.

حجت الاسلام غفوری افزود: دوشنبه بیست و یکم تیرماه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) است که این روز با عنوان روز ازدواج نامیده شده است.

او تصریح کرد: برای امر مقدس ازدواج، باید از اسراف، تجملات و بریز و بپاش پرهیز شود.

حجت الاسلام غفوری با تأکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه بیان کرد: آنچه مسئولان باید عمل کنند، برداشتن موانع اصلیِ بر سر راه ازدواج است.

او بیکاری و وضعیت بد اقتصادی را از جمله این موانع دانست و گفت: وظیفه مسئولان نظام است که بیکاری و وضعیت بد معیشتی را سامان دهند.

امام جمعه ریحان شهر زرند گفت: البته لطف پروردگار متعال را هم نباید فراموش چرا که باید در مسئله ازدواج باور داشته باشیم، امور به دست خداوند و با تکیه بر خداوند سامان می‌پذیرد.

حجت الاسلام غفوری افزود: ازدواج باید با توکل بر خدا صورت گیرد که خداوند دست حمایتش را از زندگی‌ها برنمی دارد و روزی به دست خداوند متعال است.

او به روز حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و بیان داشت: در سال ۱۳۱۴ رضاخان برای مبارزه با حجاب در مشهد سبب قتل عام انسان‌های بی گناه بسیاری شد تا به خواسته خودش که بی حجابی و برهنگی بود برسد و بر این اساس، انسان‌های بی گناه زیادی در قیام مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: قطعاً برهنگی و بی حجابی یک بیماری است و عصرما هم گرفتار این بیماری شده است که خردمندان جامعه باید به فکر درمان آن باشند.

او بیان داشت: برهنگی و بی حجابی تمدن نیست بلکه جهالت است و موجب ناامنی و برهم زدن نظم اجتماعی جامعه می‌شود.

حجت الاسلام غفوری افزود: باید متوجه بود تاکنون هیچ کس از برهنگی و بدحجابی، منفعت و سودی نبرده، بلکه تنها منفعت را برای سود جویان و دشمنان بشریت و انسانیت به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تا کی فقط حرف‌ مسلمونها !!!!!!! فقط تمدن روستای خاکی علاجه کاره
آخرین اخبار