گزارشگر ویژه سازمان ملل پس از قرائت اساسنامه رم اعلام کرد اقدامات شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، شورای حقوق بشر سازمان ملل در مقر ژنو اعلام کرد فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی یک جنایت جنگی مداوم است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه سرزمین‌های اشغالی توصیه کرد دادستان دادگاه کیفری بین المللی برای تحقیق در مورد نقض اساسنامه رم در شهرک‌های رژیم صهیونیستی حمایت شود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی از رژیم صهیونیستی خواست تا شهرک‌های غیرنظامی خود را بر اساس اساسنامه رم تخریب کند.

خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد گزارشگر ویژه سازمان ملل پس از قرائت طولانی اساسنامه رم به این نتیجه رسید که اقدامات شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی یک جنایت جنگی مداوم است و باید متوقف شود.

چندی پیش عزیز الطوری، عضو کمیته محلی دفاع از روستای العراقیب اعلام کرد که مقامات صهیونیست چهارشنبه گذشته روستای «العراقیب» را برای یکصد و نودمین بار تخریب کردند.

رژیم صهیونیستی ماه مه ۲۰۲۱ اجازه استفاده از انبوه پهپاد‌ها را برای یافتن، شناسایی و حمله به رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) صادر کرد. این احتمالاً نخستین استفاده گسترده از پهپاد‌ها در جنگ بود.

سازمان دیدبان حقوق بشر نیز اقداماتی را علیه این سلاح‌های کاملا خودکار که آن‌ها را ربات‌های قاتل می‌نامد، آغاز کرده است. به گفته وبسایت این سازمان، تردید‌های جدی در خصوص مطابقت این نوع سلاح‌های کاملاً خودکار با استاندارد‌های بین المللی حقوق بشر از جمله قواعد تشخیص و تمایز و ضرورت‌های نظامی وجود دارد و تهدیدی برای حقوق اساسی حیات و اصل کرامت انسانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار