سازمان دیده‌بان حقوق بشر استفاده رژیم صهیونیستی از پهپاد‌ها و ربات‌های قاتل را محکوم و به کار بردن آنها را اقداماتی تروریستی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت خبری سما گزارش داد که رژیم صهیونیستی استفاده گسترده از پهپاد‌هایی را آغاز کرده است که کاملاً توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. این سامانه با اطلاعات ماهواره ها، سایر هواپیما‌های شناسایی بدون سرنشین، وسایل نقلیه هوایی و اطلاعات جمع آوری شده از سوی واحد‌های زمینی تغذیه می‌شود، به طوری که بدون نیاز به مداخله انسانی عملیات جنگی را اجرا می‌کند.

 رژیم صهیونیستی ماه مه ۲۰۲۱ اجازه استفاده از انبوه پهپاد‌ها را برای یافتن، شناسایی و حمله به رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) صادر کرد. این احتمالاً نخستین استفاده گسترده از پهپاد‌ها در جنگ بود.

ماه گذشته، وب سایت‌ها گزارش دادند که تل آویو یک ربات نیمه مستقل را در جنگ اخیر غزه مورد استفاده قرار داده است. این ربات حامل مسلسل که «جگوار» نامیده می‌شود، قادر است به تنهایی به مکان مورد نظر برود، به آتش پاسخ دهد و حتی در صورت خطر، خود را نابود کند. با این حال، این ربات برای آغاز شلیک با تیربار به یک اپراتور انسانی نیاز دارد. اما یک اسکادران پهپاد کاملاً مستقل سطح متفاوتی از فناوری است. این سامانه به شبکه‌ای مستقل متصل است که توسط اپراتور‌های انسانی کنترل نمی‌شود و با هوش مصنوعی کار می‌کند. این سامانه حتی اگر بعضی از پهپاد‌ها در حین انجام مأموریت از بین بروند، می‌تواند به مأموریت خود ادامه دهد.

سازمان دیدبان حقوق بشر کارزاری را علیه این سلاح‌های کاملاً خودکار که آن‌ها را ربات‌های قاتل می‌نامد، آغاز کرده است. به گفته وبسایت این سازمان، تردید‌های جدی درخصوص مطابقت این نوع سلاح‌های کاملاً خودکار با استاندارد‌های بین المللی حقوق بشر، از جمله قواعد تشخیص و تمایز و ضرورت‌های نظامی وجود دارد و تهدیدی برای حقوق اساسی حیات و اصل کرامت انسانی است.

هدف این کارزار دیدبان حقوق بشر متوقف کردن ربات‌های قاتل رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکاست که در تولید و استفاده از سلاح‌های کاملا خودکار نقش دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار