ابول نژادیان گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا نیاز است که وضعیت هشدار در خوزستان جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه آمار کرونا در استان‌های همجوار افزایش یافته است، گفت: وضعیت هشدار در خوزستان جدی‌تر گرفته شود و مراقبت‌ها افزایش یابد.

او با بیان اینکه نمونه مشکوک کرونای شناسایی شده در بهبهان جهت آزمایشات تکمیلی ارسال شده و هنوز نوع واریانت آن مشخص نیست و به محض قطعی شدن نوع ویروس به مردم اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: اگرچه شمار فوتی‌های کرونایی استان کاهشی بود، اما میزان موارد ابتلا به کرونا و همچنین آمار بیماران بستری افزایش یافته که نگران کننده است.

ابول نژادیان  بیان داشت: حدود ۵۰ درصد موارد ابتلا در خانواده‌ها صورت می‌گیرد و لازم است که مردم از تردد‌ها و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کرده تا گرفتار کرونا نشوند و مرز‌های زمینی و دریایی استان به شدت کنترل می‌شوند تا از ورود سوش‌های جهش یافته جلوگیری کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: حدود ۲۵ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال تاکنون جهت واکسیناسیون مراجعه نکرده اند و این گروه سنی بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا را دارند که امیدواریم با تاکید رسانه ها، برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.