رئیس مرکز بهداشت خوزستان میزان تزریق واکسن کرونا به گروه های هدف در مرحله اول و دوم را ۳۲۵ هزار دوز اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ۳۲۵ هزار دوز واکسن تزریق شده در مرحله اول و دوم به گروه‌های هدف در استان، ۲۲۲ هزار نفر دوز اول و ۱۰۳ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه میزان جمعیت واکسینه شده استان تقریبا معادل متوسط کشوری است، اظهار داشت: قطعا اگر در روز‌های آینده تعداد واکسن بیشتری در اختیارمان قرار گیرد واکسیناسیون دیگر گروه‌های هدف را آغاز خواهیم کرد.

علوی واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور، اجرای طرح شهید سلیمانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را پایان اپیدمی کرونا دانست و بیان کرد: با وجود اینکه در طرح غربالگری شهید سلیمانی همچنان در کشور مقام اول را داریم، اما زمانی به ازای یک بیمار ۱۰ تست انجام می‌دادیم، این در حالی است که اکنون به ازای یک بیمار ۳ تست انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان درصد رعایت اصول بهداشتی و تهویه در اداره‌های استان را ۸۹ درصد است عنوان کرد و اظهار داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اداره‌ها ۹۱ درصد و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تهویه در بانک‌ها ۸۰ درصد است.

علوی با اشاره به اینکه موج اول بیماری در استان ۱۱۷ روز و موج‌های دوم و سوم به ترتیب ۱۰۵ و ۱۶۱ روز طول کشید، تصریح کرد: در ۳ موج بیماری ۹۱ روز در پیک بودیم که تجربه بسیار بدی بود، بنابراین نباید بگذاریم موج بعدی بیماری وارد استان شود، ضمن اینکه قدرت انتشار ویروس کرونای دلتا ۱۴۰ درصد بیش از ویروس‌های قبلی بوده و دوره کمون کمتری دارد؛ همچنین ویروس کرونا دلتا شباهت بسیاری با سرماخوردگی داشته و بیشترین علائم آن آبریزش بینی، سرفه و تب است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.