مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از تغییر شیوه برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف با توجه به وضعیت قرمز و موج پنجم کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از تغییر شیوه برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات که قرار بود به‌صورت منطقه‌ای در ۵ نقطه استان فارس برگزار شود، به علت شیوع کرونا به‌صورت ضبط تصویری از ۲۳ تا ۲۹ تیر برگزار خواهد شد.

او افزود: در این مرحله آثار ارسالی شرکت‌کنندگان که از سوی ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ضبط و ارسال خواهد شد به‌صورت متمرکز در مرکز استان در هفته اول مردادماه داوری خواهد شد و نفرات برتر به مرحله استانی این دوره از مسابقات که در نیمه اول شهریور در شیراز برگزار می‌شود، راه می‌یابد.

مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه در این مرحله از مسابقات در مجموع بانوان و آقایان تعداد یک‌هزار و ۱۳ نفر شرکت می‌کنند، گفت: مسابقات تفسیر قرآن کریم نیز در تاریخ ۱۳ مردادماه به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و در استان فارس ۴۷۰ نفر شرکت‌کننده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام موسوی یادآور شد: این آزمون از تفسیر نمونه سوره مبارکه نور برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله استانی که در مهرماه برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

او تصریح کرد: در رشته دعاخوانی نیز که رقابت فقط در مرحله استانی است تعداد ۸۲ نفر از استان فارس حضور خواهند داشت که آثار آن‌ها به‌صورت ضبطی برای داوری به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات دعاخوانی نیز همزمان با مسابقات استانی در نیمه اول شهریورماه برگزار خواهد شد، افزود: مسابقات مرحله شهرستانی در شهر شیراز با حضور ۲۵۰ نفر ۲۷ و ۲۸ تیرماه در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز برگزار می‌شود و آثار شرکت‌کنندگان در این حرم مطهر ضبط خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار