مه صبحگاهی امروز برخی نقاط استان بوشهر را فرا گرفت و باعث کاهش دید و کندی رفت و آمد در جاده‌ها شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رطوبت بالای هوا باعث شد مه صبحگاهی امروز برخی نقاط استان بوشهر از جمله بزرگراه پر رفت و آمد بوشهر-برازجان  را فرا گیرد.

مه باعث کاهش دید و کندی رفت و آمد در جاده‌ها شد. برخی از خودروها نیز به علت غلظت مه مجبور شدند که در کنار جاده توقف کنند.

هواشناسی پیش از این اعلام کرده بود که امروز در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: امروز بیشتر نقاط استان از جمله نوار ساحلی مه رقیق را گزارش کرده‌اند، اما در برخی مناطق خارج از شهر‌ها مه، غلیظ بوده است.

او  افزود: رطوبت بالای هوا باعث وقوع مه شده است و در نقاطی که دما خنک‌تر است مانند برازجان مه غلیظ‌تر و ماندگارتر است.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به میزان رطوبت هوا در صبح امروز، بیان کرد: امروز برازجان با اینکه شهری ساحلی نیست با ۹۳ درصد بیشترین رطوبت را در استان داشته است و بیشتر نقاط استان هم رطوبت بالای ۸۰ درصد را گزارش کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


بنا به پیش بینی هواشناسی استان بوشهر، امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ تیر)، دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس یا فراتر از آن برسد.

همچنین پیش‌بینی شده است که در برخی ساعات فردا، سرعت وزش باد شمال غربی در برخی مناطق ساحلی و غیر ساحلی شمالی و مرکزی استان بوشهر شامل شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان و دشتی افزایش می‌یابد و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که در پی آن ضمن خیزش موقت گرد و خاک محلی، ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.