به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: خدمت دهی به بیمهشدگان در زمان قطعی برق مختل نمیگردد و به طور موقت از سیستم برخط (آنلاین )به آفلاین و از الکترونیک به کاغذی تبدیل میشود.
فرجی به اقدامات انجام شده در زمان قطعی برق اشاره کرد و افزود: در فرآیند نسخه الکترونیک ارتباط ما با ارائه دهندگان خدمت به صورت سیستم آفلاین برقرار است و بعد از اتصال اینترنت و برق میتوانند بارگذاری را در سامانهها انجام دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: مراکز ارائه دهنده خدمت میتواند با استفاده از کد دستوری تلفنی #۱۶۶۶* استحقاق سنجی بیمه شده را انجام داده و نسخه را به صورت کاغذی به داروخانه ارائه کنند و دراین روند، برای بیمار اختلالی ایجاد نشده و به شکل گذشته خدمت ارائه میشود.
فرجی با تاکید براینکه بیمه به طور کامل به تعهداتش عمل خواهد کرد، گفت: اگر چه تا حدودی قطع برق برای خدمت رسانی بخش سلامت اختلال ایجاد میکند، اما بیمه سلامت تمام تلاش خودش را بکار برده تا در ارائه خدمات سلامت بصورت بیمه مشکلات به حداقل ممکن برسد و به همین منظور واحدهای نظارتی بیمه سلامت برای جلوگیری از اختلال در خدمت رسانی به طور کامل فعال بوده و به شکایات بیمه شدگان رسیدگیمیکنند و مردم در صورت بروز هر مشکلی میتوانند با سامانه ۱۶۶۶به صورت شبانه روزی تماس بگیرند تا پیگیریهای لازم انجام شود.
او گفت: البته قطعی برق مشکلات دیگری در داروخانهها به همراه دارد که مربوط به نسخه الکترونیک نیست از جمله قطعی پایانه پرداخت پوز، سامانه تی تک وزارت بهداشت، خاموشی رایانه فروش دارو که امر خدمت رسانی در داروخانهها را مختل می کند.
انتهای پیام/م