زنان باردار اگر ۹ علامت را داشتند برای تشخیص ابتلا به کرونا سریع به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر جوادیان متخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: علائم بیماری کرونا در زنان باردار بصورت تب، سرفه، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس، درد قفسه سینه، ضعف و خستگی شدید، حالت گیجی و کاهش سطح هوشیاری است.

او از تهدید سلامتی مادران باردار و جنین توسط بیماری کرونا خبر داد و افزود: مادران باردار در صورت مشاهده علائم بیماری کرونا هر چه سریعتر به پزشک زنان یا پزشک خانواده مراجعه نمایند.

جوادیان گفت:کرونا می‌تواند سلامتی مادر باردار و جنین در دوران بارداری را تهدید کند، اگرچه در اکثر موارد مادران باردار به شکل خفیف بیماری مبتلا می‌شوند و بدون عارضه بهبود می‌یابند، ولی مادران از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در گروه با خطر متوسط قرار می‌گیرند.

او افزود: مادرانی که فاکتور‌های خطری مانند فشارخون بالا، دیابت، سن بالای ۳۵ سال، چاقی، بیماری قلبی یا کلیوی زمینه‌ای دارند از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹، در گروه پرخطر قرار می‌گیرند.

جوادیان با بیان اینکه تمامی زنان باردار دارای علائم احتمالی بیماری کووید ۱۹ باید به مرکز درمانی مراجعه کنند، گفت: درمان مادران باردار باید بر اساس تصمیم پزشک و انجام آزمایشات و اقدامات ضروری در منزل و یا بستری در بیمارستان تصمیم گیری شود.

او افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شستشوی مداوم دست‌ها، ماندن در خانه، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بسیار ضروری است.

جوادیان گفت:تن‌ها برای انجام کار‌های ضروری از منزل خارج شده و برای انجام سایر کار‌ها در خانه از طریق تلفن یا آنلاین هماهنگی کنید و به اماکن شلوغ و مراکز تفریحی، زیارتی و گردشگری مراجعه نکنید.

او افزود:مادران باردارنباید در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها شرکت کرده و با بستگان و خارج از خانواده رفت و آمد کنند و مراقبت‌های دوران بارداری را بصورت منظم و طبق نظر پزشک یا ماما انجام دهند.

دکتر جوادیان گفت: خانم‌های بارداری که بویژه در سه ماهه سوم بارداری هستند باید نسبت به هر گونه علائم عمومی مانند تب، سرفه، ... و علائم اخحتصاصی مانند کاهش حرکات جنین، خونریزی واژینال، آبریزش، دقت بیشتری داشته و بلافاصله به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنند.

او افزود:این افراد در صورتیکه با فردی که علائم بیماری کووید ۱۹ را داشته و یا این تشخیص برایش مطرح شده در تماس بوده اید لطفا به پزشک خود اطلاع دهید و نکات بهداشتی را رعایت کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: زنان باردار در صورتیکه یکی از افراد خانواده به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده باشد، باید جهت انجام تست‌های تشخیصی به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.