سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: در سه ماهه اول امسال بیش از ۹ تن گوشت قرمز با رعایت شرایط بهداشتی در کشتارگاه دام شهرستان استحصال شده است.

آهنی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۹ تن گوشت قرمز در این شهرستان استحصال شده است که حاصل نظارت بازرسان دامپزشکی بر کشتار ۸۸ رأس دام سبک (گوسفند و بز) و ۴۹ رأس دام سنگین (گاو و شتر) بوده است.

او افزود: نظارت بر تولید، توزیع و عرضه گوشت قرمز به عنوان یک فرآورده خام دامی مهم و پرمصرف توسط کارشناسان این شبکه برابر دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی و برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در حال انجام است.

آهنی با تأکید بر اینکه مردم گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز زیر پوشش دامپزشکی تهیه کنند گفت: مردم در صورت خرید گوشت دارای برچسب دامپزشکی، از سلامت کامل دام کشتار شده اطمینان خاطر داشته باشند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان تصریح کرد: در کشتارگاه پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تأیید سلامت، لاشه‌ها ممهور به مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی می‌شوند و بعد از سردگذاری لاشه‌ها به مدت ۲۴ ساعت با حفظ موازین بهداشتی به مراکز توزیع حمل می‌گردند.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.