رونمایی از فناوری جدید پهپادماهی در یک نمایشگاه نظامی در چین به سوژه رسانه ها تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه و با ظهور فناوری‌های جدید و پیشرفته، میدان و شکل جنگ‌ها از حالت تن به تن به حالت مدرن تغییر پیدا کرده است. یکی از این فناوری‌های کارآمد و موثر در جنگ‌های مدرن پهپاد است. پهپاد‌ها یا هواپیما‌های بدون سرنشین قادر هستند با کمترین هزینه، بیشترین خسارت و تلفات را به طرف مقابل در جنگ وارد کنند.

اما به تازگی رونمایی از یک فناوری جدید در نمایشگاه نظامی چین به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. در این نمایشگاه که در تاریخ ۵ ژوئن و در شهر پکن برگزار شد این فناوری جدید تانک یا موشک نبود بلکه یک پهپادماهی بود که در داخل مخزن پر از آب به نمایش گذاشته شده بود. ویدئویی که از این پهپادماهی تهیه و منتشر شده چگونگی حرکت آن در آب را به تصویر می‌کشد. بیننده با دیدن این ویدئو در نگاه اول چنین تصور می‌کند که یک ماهی در داخل مخزن آب در حال حرکت است، اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه خواهد شد که در واقع این یک ربات پیشرفته ماهی نما است.


بیشتر بخوانید


این پهپادماهی که توسط شرکت چینی «بویو گونگدائو» طراحی و ساخته شده مجهز به کنترل از راه دور و همچنین یک باتری است که آن را قادر می‌سازد بین ۶ تا ۸ ساعت در زیر آب حرکت کند. شرکت سازنده این ربات می‌گوید از این فناوری می‌توان برای مطالعات علمی دریایی بهره برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۲ تير ۱۴۰۰
مهپاد بهتر بابا ماهی هدایت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خوب این دیگه پهپاد نیست، " شهپاد " است !
پهپاد = پرنده‌ی هدایت‌پذیر از راه دور
شهپاد = شناگر هدایت‌پذیر از راه دور