دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: طبق آزمایشات روز گذشته مشخص شد ۸۸ درصد از موارد کرونا مثبت از نوع دلتا بوده اند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با توجه به این که ویروس دلتا به سرعت انتقال پیدا می کند گفت: آزمایشات روز گذشته نشان می دهد که حدود ۸۸ درصد از موارد کرونا مثبت استان، از نوع دلتا بوده اند.

او با توجه به این که روزهای آینده شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان خواهیم بود افزود: با توجه به انتشار ویروس دلتا، هر چه محدودیت ها با جدیت بیشتری رعایت شود روند افزایشی آرام تر خواهد بود.

شریف زاده با اشاره به این که مرگ و میر بیشتر در سنین بالای ۷۰ سال اتفاق می افتد اظهار کرد: تا کنون حدود ۷۰ درصد از سالمندان استان واکسینه شده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: این هفته محموله جدید واکسن کرونا وارد استان می شود و اولویت واکسیناسیون با سالمندان بالای ۷۰ سال است که جامانده اند.

او با اشاره به این که نهبندان در وضعیت قرمز قرار دارد ادامه داد: موارد ابتلا و کرونا مثبت روند افزایشی دارد و روز گذشته از ۲۳۶ تست مثبت ۵۴ مورد مربوط به این شهرستان بوده است.

شریف زاده بیان کرد: هم اکنون ۳۴ بیمار مشکوک و کرونا مثبت در بخش کرونا و ۱۶ بیمار کرونایی در سایر بخش های بیمارستان نهبندان بستری هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار