فرماندار ویژه مرند گفت:روند بازرسی گشت‌های کنترل از مراتع در طول هفته بیشتر باشد و گروه‌های نظارتی در روز‌های تعطیل به خصوص در محل‌هایی که گردشگر در آن بیشتر است حضور فعالی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،داود گرشاسبی فرماندار ویژه مرند در جلسه کارگروه تخصصی اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع شهرستان مرندگفت: حفاظت از منابع طبیعی و مراتع تنها وظیفه یک ارگان نیست و همگی در قبال آن مسوول هستیم.

او افزود: شناسایی مناطق پرخطر، گشت و کنترل مناطق، آماده سازی نیروی انسانی و تعاملات بیشتر با همدیگر از جمله مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه به روز رسانی تجهیزات اطفای حریق در اولویت برنامه منابع طبیعی قرار گرفته است، گفت: این تجهیزات در اختیار دهیاران نیز باشد.

فرماندار ویژه مرند همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی، آموزش کشاورزان و روستائیان، نصب بنر‌های آموزشی در مناطق گردشگری، تولید محتوای آموزشی برای مواقع بحرانی، شناخت کامل مناطق و اشرافیت کامل به نقاط جغرافیایی و شرایط اقلیمی را ضروری دانست.

گرشاسبی بر تهیه شناسنامه اقلیمی شهرستان مرند و شناسایی مناطقی که بیشتر در معرض خطر هستند و در گذشته حریق در آن‌ها صورت گرفته است نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار