شیوه نامه سنددار کردن املاک جزیره هرمز در پنجمین نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری هرمزگان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی ، استاندار هرمزگان   با اشاره به تصویب سند دار شدن املاک در جزیره هرمز گفت: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب به منظور خدمات رسانی به مردم جزیره هرمز در سال‌های گذشته بیش از ۶۰۰ قطعه زمین توسط شهرداری به مردم این جزیره واگذار شد.

 همتی در  نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری هرمزگان گفت: در نشست شورای مسکن مقرر شده که اداره کل مسکن و شهرسازی هرمزگان آن دسته از زمین‌های واگذار شده که در آن ساخت و ساز صورت گرفته و فرم «ج» صاحبان این اراضی قرمز نشده است را با قیمت منطقه‌ای و هزینه بسیار کم به صاحبان آن‌ها واگذار کند.

او افزود: آن دسته از افرادی که فرم «ج» آن‌ها قرمز است و هم اکنون واحد‌ها را در اختیار دارند، مقرر شد در قالب ۱۰ درصد، مسکن و شهرسازی آن‌ها را به شهرداری واگذار کند.


بیشتر بخوانید؛ 


به گفته استاندار هرمزگان، افراد دارای فرم «ج» سبز که زمین در اختیار دارند و ساخت و سازی در آن صورت نگرفته، فرم «ج» آن‌ها قرمز می‌شود و در قراردادی به شرط ساخت، سند به آن‌ها واگذار می‌شود.

همتی گفت: صاحبان زمین‌های تجاری و گردشگری نیز با شرایط مناسب و بر اساس قرارگیری در محلات بافت جدید و قدیم می‌توانند از سند مالکیت بهره‌مند شوند.

او افزود: با اعمال این شیوه نامه هرمزنشینان می‌توانند اسناد املاک خود را از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری و دریافت کنند و انتظار داریم با همکاری مطلوب راه و شهرسازی و شهرداری، در مدت زمان کوتاهی اسناد مالکیت مردم جزیره هرمز صادر شود.

استاندار هرمزگان درباره دیگر مصوبات نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری هرمزگان گفت: طرح‌های مربوط به محلات سلمان فارسی و لشتغان بندرخمیر با توجه به اقدام‌های ارزشمند شهرداری و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، در قالب طرح اقدام مشترک و به عنوان محلات هدف تصویب شدند و اعتبار این طرح‌ها به عنوان کمک به شهرداری، در برنامه امسال گنجانده می‌شود.

همتی، بررسی ویژه و اعمال نظر در خصوص سنددار کردن زمین‌های تصرفی واقع در بافت‌های ناکارآمد شهری از طریق مراجع ذی‌صلاح را دیگر مصوبه نشست امروز عنوان کرد.

انتهای خبر /ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.