معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام خبرداد؛

کاهش ۵۷ درصدی خرید گندم در تربت جام

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: امسال خرید گندم در تربت جام نسبت به سال زراعی گذشته ۵۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول از کشاورزان تربت جام خریداری شده‌است و خرید تضمینی گندم در این شهرستان در دو مرکز انجام می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۶ هزار تن محصول گندم از کشاورزان این منطقه خریداری شود.

او قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۵۱ هزار ریال اعلام کرد و افزود: تربت جام با سطح زیرکشت ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم یکی از قطب‌های کشت غلات در خراسان رضوی محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: ظرفیت ذخیره‌سازی سیلو‌های گندم این شهرستان ۶۰ هزار تن است و پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۳۱ هزار تن گندم از کشتزار‌های این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش تولید را به دلیل خشکسالی و گرمای زودرس خواهد داشت.

خدادادی بیان کرد: حجم نیاز سالانه تربت جام به گندم ۳۰ هزار تن است و ۱۰۰ درصد این میزان از داخل شهرستان تأمین می‌شود.

او شمار فعالان عرصه کشت و تولید گندم را در تربت جام چهار هزار و ۳۰۰ بهره بردار ذکر و تصریح کرد: امسال خرید گندم در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۵۷ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار